23 Ocak 2017 Pazartesi

#SonikHanım'lı Meydan Okuma (7.Gün)

Eğer bir hayvan olsaydın hangisi olurdun?

Karga.


"Sevgili Dost,
Bu sabah kuş sesleriyle uyandım. Ne güzel değil mi? Hayır, güzel değil! Açık penceremden ok gibi dalıp yastığıma saplanan karga sesleriydi. Kuş sesleri dediğimde aklına asla karganın gelmediğini biliyorum. Bu karganın da bir kuş türü olduğunu bilmeyişinden değil, karganın türünün en önemli özelliği olan güzel bir ötüşten mahrum oluşu elbette. Yüzümü yıkarken acaba diyorum; acaba türümüzün en önemli özelliklerini taşıyor muyuz? Hareketlerimiz ve sözlerimi nerelere saplanıyor. Acaba 'insan' denince hatırlanıyor muyuz?"

Yıllar önce Ali Ural'ın Posta Kutusundaki Mızıka kitabındaki bu sözleri okuduğumda tuhaf bir merakla kargalar hakkında yazılar okumuştum. Kargaların bilinenin aksine zeki (hemen hemen bir insan zekasına sahipler) ve aynı zamanda duygusal hayvanlar olduğunu öğrendiğimde ise çok şaşırmıştım. Yakın zamanda da şöyle bir yazı okudum. Ve kargaların yas tuttuğunu öğrendim. Bunun gibi bir kaç yazı daha vardı okuduğum. Kargalara yapılan deneyler ve alınan sonuçlarla ilgili. Çok ilginç ve şaşırtıcı gelmişti.

Bir de ben bu kargaları renginden midir bilmiyorum, nasıl desem.. Acayip cool ve asil buluyorum. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder