26 Aralık 2016 Pazartesi

2016 Yılında İzlediğim Kore Dizileri ve Ostleri

Kore dizi sektörü bir ara ciddi bir yükselişteydi. Boys Over Flowers, Goong, Yi San vs gibi dizilerin yayınlandığı dönem özellikle çok başarılıydı. Sonra bir dönem gerileme yaşadı -tabi bu benim fikrim- ve çok da tutmayan diziler çıktı piyasaya. Bu hep böyle mi gidecek diye düşünürken 2016 yılında resmen Kore dizi sektörü bir patlama yaşadı ve birbirinden harika diziler piyasaya sürerek çıtayı yükseltti. Her yayınlanan dizi bir öncekinden güzel olmaya başladı. (Ve yine tabi ki bu benim fikrim.) Bunu neden söylüyorum? Çünkü şu sıralar Goblin diye bir dizi izliyorum ve hiç şüphesiz 2016 yılında yayınlanan bütün dizileri açık ara sollayarak yıla damgasını vurmuş durumda. (Tabi ki bu da benim şahsi fikrim.) Bu diziyle ilgili tek temennim, finalini saçmalamamaları. Eğer öyle olursa gerçekten hayalkırıklığı yaşatır. 

K-pop (Koreli grupları) dinlemeyi uzun zaman önce bırakmış olsam da dizi ostlerini takip ediyorum. Çünkü -bence- çok kaliteli müzikler çıkıyor. Hatta k-pop piyasasına bakınca dizi ostleri onlardan birkaç tık daha iyi (bence). Hele bu yıl, en kötü dizinin bile ostlerinden çok güzel şarkılar çıktı. 

Şimdi gelelim bu yıl izlediğim dizilere.. Sıralamaya en sevdiğimden başlayıp, en sevmediğimle sonlandıracağım. Özellikle en sevdiklerime kısaca bir şeyler yazıp, altlarında da en sevdiğim ostlerinden birini Türkçe altyazılı videosunu paylaşacağım. Merak edip dinlemek isteyenler olursa diye. :) 

Not: Ost nedir diye merak edenler için; Original/Official Sound Track kısaltması oluyor. :)

1- Six Flying Dragons


Öncelikle söylemem gerekirse; ben Kore dizilerinde tür olarak tarihi dizileri seviyorum. 2014 yılında 51 bölümlük Empress Ki dizisinin henüz rekorunu kıramasam da bu dizi de 50 bölümlüktü. Ve tıpkı Empress Ki'de olduğu gibi bu dizide de daha olsa daha izlerdim, o kadar mükemmel bir diziydi. Sanki dizi izlemiyor da satranç oyunu izliyormuş gibi hissettiriyordu izlerken. Yani stratejiler, beyin fırtınaları, hamleler vs havada uçuşuyordu. (buraya gözünden kalp fışkıran emoji geliyor) Hele dövüş sanatları da işin içine girince tadından yenmiyor. Dizideki en kötü karakteri bile sevmiştim yaa. İşte bana böyle dizilerle geldiğiniz zaman, Kore, Çin, Japon, Amerika vs yapımı olsun olmasın hiç farketmez, seve seve izlerim. :) Bu yıl tarihi diziler arasında izlediğim en iyi diziydi. 

Ve dizinin en bomba Ostsi: Ha Hyeon Woo - Muiia

https://www.youtube.com/watch?v=kwGSb5LY8hU

Bu dizi için bonus yapacağım; bu şarkının çıkış noktası olan şu sahne beni inanılmaz etkilemişti.

https://www.youtube.com/watch?v=KmasA7N2BAc


Dizi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız!

2 - Moon Lovers


Yine bir tarihi diziyle devam ediyoruz. :) 20 bölümlük çok ama çok acıklı bir aşk hikayesiydi. İzleyen herkesi salya sümük ağlatan cinsinden hem de. Aşk acı vermeye başladığında yeniden biraraya gelmek üzere terketmeyi seçmenin en güzel ama bir o kadar da hüzünlü hikayesi. Bir çoğu Hae Soo karakterine gıcık olmuş olsa da dizide beni en çok etkilen o oldu. Finalini devamı gelecekmiş gibi ucu açık bitirip bizi umutlandırsalar da elbette yeni sezonu olmayacak. :(

Bu dizinin beni derinden yaralayan ostsi ise: Davichi - Forgetteng You :'(

https://www.youtube.com/watch?v=ORpezMJfdzI

Bu da bonus olsun. Sun Hae Im - Will Be Back :(

Dizi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız!

3- Moonlight Drawn by Clouds


Sıralamada ilk 3 dizinin tarihi dizi olması sizi şaşırtmasın artık. :D Bir acıklı aşk hikayesi daha ama neyse ki bu tatlıya bağlanan türdendi. Çok sızlananından değil. :) Bu diziyi de alıp götüren Park Bo Gum'un aşkla bakan buğulu gözleri oldu bence. 18 bölüm boyunca oynamadı resmen yaşadı çocuk o rolü. :))

Bu dizinin en iyi ostsi tartışmasız: Beige - Because I Miss You (Dinlerken hala etkileniyorum.)

https://www.youtube.com/watch?v=pWgg6nnLlhg

Dizi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız!

4- Mirror of the Witch


Dörtte de tarihi dizi var ancak bunun türü diğerlerine göre farklı. Lanetler, kara büyüler, doğaüstü güçler falan. Güzel fantastik bir yapımdı, sonu ile beni tatmin edemese de... Bu diziyi de sevmiştim. Bu dizinin sevdiğim ostsini ekleyemiyorum, çünkü bir türlü bulamadım. Kara büyünün kızı etkisi altına aldığı anlarda çalan bir şarkıydı. (buraya suratsız emoji geliyor) Belki de ostden sayılmıyordur. Şu videodaki müzik oluyor kendisi, gerilimi tetikleyen harika bir müzik bence. :D Ama tabi bunun dışında bir ost daha var ama Türkçe altyazılı bulamadım, İngilizcesiyle idare edin artık. :)

Bu dizinin sevdiğim ostsi: Lush - Love

https://www.youtube.com/watch?v=6Ac63RWDQB4

Dizi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız!

5- W-Two Worlds


İzlediğim en ilginç ve en orjinal yapım hiç şüphesiz bu diziydi. Türünün de tek örneği sanırım. Çizgi roman karakteriyle gerçek dünyadan bir kızın aşkını anlatan aksiyon dolu bir dizi. Çizgi romanın dünyası ile gerçek dünya arasında gidilip gelinen, olayları ona göre şekillenen, her sahnesinde şimdi ne olacak deyip izleyiciyi şaşırtmayı başaran, bu yılın olay yaratan bir yapımı oldu. Çok iyiydi! 

Dizinin tartışmasız en iyi ostsi: Basick ft Inkii - In The Illusion

https://www.youtube.com/watch?v=eW9Rt7GuBt4

Dizi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız!

6- Another Miss Oh


Kader temasının çok ilginç bir şekilde işlendiği dizi, bu yılın en ilginç yapımlarından biriydi bana göre. Gelecekte yaşayacağı olayların kesitlerini önceden gören bir adam ile kaderi bu adam yüzünden değişmiş bir kadının aşkını anlatan diziyi ben çok sevmiştim. "Çok yakında bir zamanda ve ne şekilde öleceğinizi bilseniz şu anki seçimlerinizi neye göre yapardınız?" sorusunu bol bol düşündüren bir diziydi. 

Bu dizinin en sevdiğim ostsi: Ben - Like a Dream

https://www.youtube.com/watch?v=gSXD92S2HYg

Bu da dizi boyunca en önemli sahnelerde ortaya çıkarak kalbimize taht kuran şarkı, bonus olsun: The Black Skirts - Wait More

Dizi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız!

7- Oh My Venus


Bu ikiliyi bir arada izlemeye doyum olmaz! 2015 sonlarında başlayıp 2016 başlarında biten dizi izleyen herkesin sevgilisi oldu. İzlerken gülmekten çenemize ağrıların girdiği harika bir yapımdı. 

Bu dizinin sevdiğim ostsi: Kim Tae Woo ft Ben - Darling U

https://www.youtube.com/watch?v=TJGly4984vA

Dizi hakkında detaylı bilgi için tıklayınız!


Ve diğer diziler...

8- Beautiful Gong Shim
9- Page Turner
10- Madame Antoine
11- Moorim School
12- Cheese in the Trap

Şu sıralar izlediğim Goblin ve Weightlifting Fairy Kim Bok Jo mükemmel gidiyor. 
Henüz devam ettiği için onları listeye eklemedim. 2017 listesinde yerlerini alırlar artık. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder