28 Ağustos 2016 Pazar

Efsane Türk Dizilerim

Hepimiz için efsaneleşmiş Türk dizileri mutlaka vardır. Ancak ben bu yazıda benim için efsane olmuş Türk dizilerini yazacağım. Etkisinden bir türlü kurtulamadığım, izlerken onunla yatıp onunla kalktığım, dizinin ana karakterlerinden biri olduğum, onlarla birlikte ağladığım onlarla güldüğüm, tekrarlarını bile ilk kez izliyormuşcasına etkilendiğim diziler.. "Manyak mısın kızım? Alt tarafı dizi." diyebilirsiniz. Ama böyle takıntılı bir şekilde izlediğim diziler var. Yıllar geçse de bende bıraktığı his asla değişmeyen diziler..

İşte o dizilerin en başında elbette ki, Suskunlar var.


Dizinin konusu bilmeyenler için şöyle; kardeş gibi büyüyen 4 arkadaş çocukken yaptıkları çocukça bir hata yüzünden hapse giriyor ve orada darp ve tecavüze uğruyorlar. Hapisten çıktıktan sonra bir daha görüşmeyeceklerine ve yaşananları unutacaklarına dair birbirlerine söz veriyorlar. Ancak içlerinden biri suskunluğunu bozar ve ölür. Bu ölüm diğer üç arkadaşı yeniden bir araya getirir. Çocukken çetenin tek kız elemanı olan Ahu'yu da aralarına alarak intikam peşinde koşarlar. 

Diziden çok önce Sleepers kitabını okumuştum. Bu nedenle konuya aşinaydım. 1996 yapımı bir de Abd yapımı bir filmi var. Türkçeye Kardeş Gibiydiler olarak çevrilmiş. Ancak ben o filmi izlemedim. Çünkü Suskunlar dizisi altyapı olarak Sleepers'e benzese de farklı ilerliyor. Ve bana göre Suskunlar kesinlikle kitaba bin basar. Gerek oyuncu seçimleri, gerek diyaloglar, müzikler ve tabi ki aşk.. Gerçek bir kardeşlik ve imkansız aşk teması ile işlenen, her sahnesi anlam taşıyan bu diziyi bitirme kararı aldıklarına inanamamıştım. Milyon sezon devam eden saçma sapan dizileri bitirmek yerine böyle harika bir yapımı bitirdiklerinde sinirden ağladığımı biliyorum. İşin bir diğer ilginç tarafı ise, bana göre her şeye rağmen tatmin edici bir son yapmış olmaları. Ve o son sahneyi ne zaman hatırlasam gözlerimin dolması..

Bir sonraki dizim, Hatırla Sevgili.


Bu dizinin konusunu bilmeyen var mı? Çocukluğundan beri Ahmet'e karşılıksız aşık olan Yasemin, Ahmet'in nişanlısı ile birlikte Büyükada'ya gelmesi üzerine hayalkırıklığı yaşar. Tuttuğu günlüğün Ahmet'in eline geçmesi ve Ahmet'in Yasemin'in farkına varmasıyla ikili arasında büyük bir aşk başlar. Ancak siyasi olaylar (60-70 ve 80'ler, Adnan Menderes zamanı 12 Mart darbesi, sağ sol olayları vs) nedeniyle bu iki aşığın babalarının arası bozulur ve bu durum aşıkları ayırır. Büyük bir aşk hikayesinin etrafında siyasi olayları anlatan dizi yayınlanırken ben üniversite ikinci sınıftaydım yanlış hatırlamıyorsam. Hatta dizinin ilk başladığı zamanlar rahatsızlığım yüzünden evdeydim. (Yaklaşık 3-4 ay kadar okula devam edememiştim.) O dönemde duygusal olarak da hassas olduğum için belki de bilemiyorum, Yasemin karakteri beni inanılmaz etkilemiştir. Gece rüyalarıma girecek kadar hem de. Hem şunu düşünmüşümdür; nasıl ki Suskunlar dizisinde Ahu'nun yerinde olsam ben de öyle yapardım dediysem, bu dizide de Yasemin'in yerinde olsaydım ben de onun gibi yapardım demişimdir. (Dizilerle nasıl bağ kurmuşum siz düşünün.)

Bir döneme damgasını vuran Asi.


Jane Austen'in Aşk ve Gurur'unun Türk versiyonu olarak anılan dizi, yine düşman (aslında düşman da değil de, dedelerden gelme bir gerginlik diyelim) iki ailenin çocuklarının aşkını anlatıyor. Demir ve Asi arasındaki aşk geçmişte yaşanan hadiseler ve gururla sınanıyor. Her bölümü ayrı ayrı güzel olan, Tuba Büyüküstün ve Murat Yıldırım'ın uyumu ve elbetteki çok sevdiğim oyuncu Çetin Tekindor'un baba ve kalp yarası olan adam rolü.. (burda gözlerinden kalp fışkıran emoji geliyor) Dizinin müzikleri, çiftlik hayatı sebebiyle ya da Hatay'da çekilmesinden mütevellit belki de görselliği ve Asi'nin kıyafetleri enfesti! Bu dizi de finali ile beni mutlu etmişti. Ama dizinin yayınlandığı süre boyunca hop hoturup hop kalkmışlığım olmuştur. Hatta Demir'e acayip gıcık oluyordum. Bir dönem ondan nefret etmiş de olabilirim. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim; tıpkı Kurtlar Vadisi gibi bu dizinin yayınlandığı zamanlar da herkesin telefonunda dizinin jenerik müziği çalıyordu. :))

Bittiği için kahrolduğum dizi Şubat.


Bana göre şimdiye kadar yapılmış, en iyi en orjinal diziydi. Dizi cemiyet hayatının önde gelen ailelerinden birinin kızı olan Yağmur ile sokaklarda yaşayan Şubat'ın yollarının kesişmesiyle başlayan olayları ve onlarla birlikte sokaklarda yaşayan evsizlerin hikayesini anlatıyor. Bu dizi için ne söylesem az kalır sanırım. Bitirdiklerinde gerçekten kahrolmuştum. Dizinin tayfasının söylediği şarkıları hala dinliyorum. Dizinin en sevdiğim karakteri şüphesiz Deli İbrahim'di. Sermet Yeşil'deki oyunculuk çok nadir bulunur cinsten. 

Ve Yedi Güzel Adam..


Merhaba, oraya Cahit Zarifoğlu'na ve Zehra'ya kalbini kaptırmış bir Elif çizelim. 
Dizi Türk Edebiyatı'nda önemli yerleri olan Cahit Zarifoğlu, Erdem Bayazıt, Mehmet Akif İnan, Rasim Özdenören, Nuri Pakdil, Ali Kutlay ve Alaaddin Özdenören'i ve yaşadıkları dönemi konu alıyor. Maraş Katliamı ve 12 Eylül darbesinde yaşanan sağ sol çatışmalarını ve yapılan oyunları gözler önüne seren dizi tam bir edebiyat dizisiydi. Şiirlerle insanı mest eden harika bir yapımdı. Bu dizi de benim için bitmemesi gereken ama yine de gıcık bir şekilde bitirilen bir diziydi. Çok üzülmüştüm bitti diye. :(


Son olarak Gülbeyaz.


Birbirine düşman iki ailenin çocukları olan Gülbeyaz ve Kadir'in aşkını konu alan Karadeniz dizisi. Bence bu diziyi bilmeyen yoktur. Dram ve komediyi bu kadar güzel işleyebilen ender dizilerdendi. Daha önemlisi Kazım Koyuncu gibi harika bir sanatçıyı içinde barındırıyordu. Gülerken ağladığım harika bir diziydi. Kadir ve Gülbeyaz yüzünden "Aha, şimdi kalpten gideceğim!" dediğim çok an olmuştur. Üstelik bu diziyi ailecek sevmiştik. (Evdekilerle dizi zevklerimiz pek tutmaz da.) 

Bonus:

https://youtu.be/itTAkY3C588

Tabi ki, bunların dışında çok sevdiğim diziler oldu (mesela Yedi Numara gibi, Beni Böyle Sev gibi) ama bu paylaştıklarım izlediğim dönemde beni derinden etkileyen dizilerdendi. 

Şimdilerde yeni başlayan bir dizi var Rüzgarın Kalbi. Başladığı gibi devam ederse o dizi de benim için efsaneler arasına girebilir. Bir de Seviyor Sevmiyor izliyorum. O Kore uyarlaması olduğu için, Efsane Kore Dizilerim yazısı yazarsam orada paylaşabilirim. :) 

2 yorum:

  1. Şubat ve Yedi Güzel Adam'ı izlemedim ama diğerlerinin hepsini izledim. İlk üçü, Suskunlar, Hatırla Sevgili ve Asi benim için de efsane. Hele Suskunlar. Etkisinden hic cıkamadım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suskunlar'ın yeri benim için de çok ayrıdır. Onun gibisi de hâlâ yapılmadı.

      Sil