10 Nisan 2016 Pazar

Muiiya?

Şu sıralar Six Flying Dragons isimli bir tarihi Kore dizisi izliyorum. 50 bölümlük dizinin en son 15. bölümünü izledim. Aslında başında 50 bölümlük diziyi izleyecek kadar vaktim yok diyerek sadece neymiş ne değilmiş diye bir iki bölümünü izleyip görmek istemiştim. Fikrim olsun gibilerinden. İlk bölümü ağzım açık kalarak izledim. Neden derseniz; öyle bir sahne vardı ki midem bulandı izlerken neredeyse kusacaktım. Dizinin o sahnesinde, yeni doğum yapmış kadınları zincirleyip zorla yeni doğan domuzları emzirtiyorlardı. Yani domuzları anne sütüyle büyütüp, sonra da o domuzların sözde lezzetli etlerini yiyorlardı. İğrençti!!! İlk bölümden sonra izlememe kararı aldım ancak devamında ne olup bittiğini merak edip bir kaç gün sonra ikinci bölümünü izledim. İlk bölümdeki o sahneler bir türlü aklımdan çıkmadığı için isteksiz izlediğimi söyleyebilirim. Ta ki ikinci bölümün sonundaki direniş sahnesine kadar. 

Söyledikleri şarkı ve sahne öyle içime işledi ki.. İlerleyen bölümlerde şarkının farklı versiyonları da çaldı, hepsi ayrı güzeldi. Bahsettiğim şarkı ve sahneden ufak bir kuple;

https://youtu.be/KmasA7N2BAc

Muiiya da bu şarkının adı oluyor. Muiiya "Nesi farklı?" "Farkı ne?" gibi bir anlama geliyormuş. Paylaştığım videodaki kısmın sözleri şöyle;

"Ayın altında dans, çiçeklerin manzarası..
Sevinçli türkü bu.
500 yıllık çabalar ve niyazlar.. 
Lâkin hepsi beyhude.
Babası bir kılıç darbesiyle yere serildi.
Çocuklar vergilerle koparılıp uzaklara savruldu.
Matemin sesi gamlı.
Nesi farklı olabilir?
Neden ağlayışın bu kadar kederli?
Yabani bir çiçeğin soluduğu toprak bulunamayacak nasıl olsa.
Meçhul kuş, neden ağlayışın bu kadar kederli?"

Tabi ben bu şarkıyı duyar duymaz aklıma Mocking Jay filminde Katniss'in söylediği Hanging Tree şarkısı geldi. O şarkı da bir direniş şarkısıydı malum. Çok severim ben böyle sahneleri ve de o sahnelerde çalan şarkıları. :)

https://youtu.be/r-Oi43EsQNU

Tarihi dizi izlemek isteyenlere diziyi gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. Sanki iki adam karşılıklı satranç oynuyor ve biz de onu izliyormuşuz hissi veriyor. Stratejik hamleler havalarda uçuşuyor, bir sonraki hamlenin ne olacağını merak ederek kendini izlettiriyor dizi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder