19 Şubat 2016 Cuma

The Revenant / Diriliş

"Fırtına varken bir ağacın önünde duruyorsan, dallarına baktığında düşeceğine yemin edebilirsin. Ama gövdesine baktığında ne kadar sağlam olduğunu görürsün."


Yukarıda paylaştığım replik bu filmin mottosu gibi bir şeydi. Çok sevgili Leonardo'yu yani filmdeki adıyla Hugh Glass'ı öldürmeyen motto oluyor kendisi! 

Filmin konusunu basitçe anlatmak gerekirse; kürk için hayvan avlayan bir gruba dahil olan Hugh iyi bir avcı ve iz sürücüdür. Yine bir av gününde bir ayı tarafından ağır şekilde yaralanır. Grubu yavaşlattığı gerekçesiyle başında iki adam ve oğluyla ölüme terkedilir. Ancak işler bu kısımda karışır ve Hugh ölüme kafa tutarak intikam hırsının peşinden gider. 

Film bence aşııırıı hatta aşırının aşırısı abartılmış. Özellikle de ayı ile olan sahne. O kadar bartılacak bir yanı yoktu bence. Mesela ben ayı sahnesinden çok atının içini oyup, onun içine girdiği sahneyi daha çok sevdim. Neyse, abartılacak kadar iyi olmasa da ben yine de filmi sevdim işte. Bir kere görsel açıdan bana hitap ediyordu. Kışı iliklerinize kadar hissettiriyordu film. Tom Hardy çok iyi oynamıştı. Leo da öyle ancak bence bu yıl da Oscar alamayacak. :) 

"Öldürmeyen Allah öldürmüyor." sözü bu filmi özetler sanırım. :)

4 yorum:

  1. Ohh sonunda. Bir komşumun "bu film abartılmış" yazısı daha :) Sanırım birçoğumuz bu konuda hemfikiriz. Teknik olarak güzel bir film olsa da bütünlüğüne bakıldığında bir süreden sonra "e yani" oluyor insan. Habire bir koşuşturma. Aksiyon. Ayı saldırıyor, ölmüyor. Bilmemne oluyor ölmüyor. Uçurumda düşüyor gene ölmüyor ! Avengers filminden beter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başrolde Leonardo'nun olmasından mütevellit sanırım reklamı çok iyi oldu. Üstelik sadece ayı sahnesiyle yapıldı bu reklam. Adamı öldürmeyip zorla Oscar aldırmaya çalışıyorlar komşum. :)

      Sil
  2. ben ayıdan sonrasını izleyemedim.
    bir de düşününce kızılderililerin topraklarını istila eden bunlar, ama kurban olarak gösterilenler de bunlar. amerikalıların bu bencilliği sinirimi bozuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağdan gelip bağdakini kovma hesabı. :)

      Sil