28 Ocak 2016 Perşembe

Tom Robbins - Parfümün Dansı

"Aşkın en yüce işlevi, sevilen insanı özgün ve yeri doldurulamaz biri yapmasıdır. Aşkla mantığın farkı da şudur: Aşkın gözünde bir kurbağa pekala prens olabilir. Oysa mantıkçının analizinde, aşığın önce o kurbağanın prens olduğunu kanıtlaması gerekir, ki bu girişim nice tutkunun parıltısını köreltmeye yeter. Mantık aşkı sınırlar. Descartes'ın hiç evlenmemesinin nedeni de buydu belki de." sf.147


"Açgözlüler er geç kârlarını kaybederler. Kâr etmek şerefli, saygın, sağlıklı bir şeydir. Açgözlülük ise alçaltıcı, sapık bir nimettir." sf.140

2016 yılına kitap konusunda güzel giriş yapamamıştım. Elime aldığım ilk iki kitap benim için hayalkırıklığı olmuştu. Damla'nın önce özelden sonra kamuya açık olarak her yerde "Okuyun bu kitabı!" diye yaptığı ulusa seslenişini dikkate alıp, ben de Parfümün Dansı'nı okumaya karar verdim. Ve kesinlikle verdiğim en iyi karar oldu. 

Kitap bir roman olmasına rağmen, bence roman adı altında bir felsefe kitabıydı. Ama öyle bir felsefe ki, insanı sıkmayan fantastik kurgusu, yazarın ince espri anlayışı ve sivri zekası (bu kesinlikle hakaret olarak algılanmasın aksine hayranlık) ile kurduğu akıcı cümleler, araya sıkıştırdığı yorumlar.. Yazar ölüm ve yaşam felsefesini fantastik roman adı altında okuyucuya sunmuş ve bombayı patlatmış. 

Kitabın konusu; Alobar ve Kudra'nın ölümsüzlüğü bulma macerasını anlatıyor. Tabi onların bu yolculuğu sırasında, şimdiki zamanda da bir parfümün buluşu anlatılıyor. Kitapla birlikte hayatımdan Kudra gibi bir kadının geçtiğini bilmek beni mutlu ediyor. Ve tabi, Alobar'ı da es geçemem. Birbirlerine sadık olmaları, inanmaları çok başkaydı. 

Özellikle kitabın sonunda beni ağlatan kısımlar.. Ben kitabı çok sevdim. Bence herkes okumalı. 

Kitapta çok fazla cümlenin altını çizdim ve üşenmeyip onları da blogda yazıp paylaşmaya karar verdim. Burda dursun istedim. 

Onlara ulaşmak için:


Damla'nın bu kitap hakkındaki yorumunun videosunu izlemek isterseniz: Parfümün Dansı

6 yorum:

  1. altı çizilesi kitaplar olması güzel :) okumalı en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  2. okuyanlar genelde çok seviyor bu kitabı. ben de artık okuma listeme almalıyım galiba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumalısın, listenin başına çekmeni öneririm. :)

      Sil
  3. Benim de çoook sevdiğim bir kitap Parfümün Dansı. Gerçi ben Tom Robbins'in "oyuncu" üslubuna katlanamamıştım bir noktadan sonra ama keyifle okumuştum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yerler çok zorlasa da sevmiştim. Ki sevilmeyecek gibi değildi bence. :)

      Sil