19 Ocak 2016 Salı

Hayali Bile Güzel :)

Merhabalar :)

Geçenlerde, uzun zamandır kitap rafımla (evet, sadece bir kitap rafım var) ilgilenmediğimi fark edip, şöyle bir bakayım dedim. Zavallı rafta, kitaplarım bir parmak kalınlığındaki toz arasında nefes almaya çalışıyorlardı. Şaka şaka! Ben dağınık biri olabilirim ama bir başak olarak asla pis değilimdir. Neyse, sonra merak edip, kitaplarımı saydım. 114 tane kitabım varmış. O küçücük rafa o kadar kitap sığması şaşılacak şeydi tabi. Ben gerçekten kitap sayımı daha az sanıyordum. Eh, 300-500 kitabı olan arkadaşlarım var, onların yanında benimki ufak kalıyor ama bana göre epeyce var.

Bknz: o tozlu raf;

Vikitap sürekli çöktüğü için artık bana sinir bastı ben de geçmişe dönük okuduklarımı listelemem zor olsa da en azında evde neyim var neyim yok bileyim diye raftaki kitaplarımı bir kağıda yazdım. Sonra da eksiklerimi belirleyip, 2016 yılında yapabildiğim kadar bu eksikleri tamamlamaya karar verdim. 

Öncelikle 2016'da çok sevdiğim ve okumaktan zevk aldığım yazarların bende olmayan kitaplarını alıp tamamlamayı düşünüyorum. Bu yazarları sıralamam gerekirse:

01. Selim İleri
02. Nazan Bekiroğlu
03. William Shakespeare
04. Sibel Eraslan
05. Mustafa Kutlu
06. Necip Fazıl
07. Tezer Özlü
08. Franz Kafka
09. Barış Bıçakçı
10. A.Ali Ural

gibi isimler. :) Ne kadar harika insanlar şu sıraladığım yazarlar bir bilseniz. Nasıl güzel yazıyorlar, nasıl nasıııll.. 

Evde okumayı bekleyen kitaplarım var bir de, onların listesi de şöyle:

01. Sabahattin Ali - İçimizdeki Şeytan
02. Tezer Özlü - Yeryüzüne Dayanabilmek İçin
03. Tezer Özlü - Eski Bahçe Eski Sevgi
04. Cemil Meriç - Bu Ülke
05. A.Ali Ural - Satranç Oynayan Serviş
06. Oğuz Atay - Tutunamayanlar
07. Ahmet Hamdi Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü
08. Asude - Pabucumun Ajanı 1
09. Asude - Pabucumun Ajanı 2
10. Katrina Kittle - Yabancı Evin Tanıdık Odaları
11. E.V.Mitchell - Cennetin Rengi
12. Didem Madak - Pubilber Mahallesi
13. Murat Menteş - Garanti Karantina
14. Orhan Pamuk - Manzaran Parçalar
15. Alex Haley - Malcolm X (zamana yaydım, aralara başka kitaplar alarak okuyorum)
16. İskender Pala - Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk (tamamlanmayı bekliyor)
17. Nazlı Eray - Rüya Yolcusu
18. Füruzan - Parasız Yatılı
19. Feridüddin Attar - Mantıku't Tayr

Bakınız, aslında ne kadar çok kitabım var, değil mi? :)) Yine de doymayıp, yenilerini almaya devam ediyoruz, ah şu biz kitap oburları. :)) Sınav yüzünden okumak için ciddi anlamda vakit ayıramıyorum bir kaç aydır. Hatta 6 aydır. Akşam yarım saat, sabah 10 dk oku derken sürüp gidiyor günler. Hayat zor. :)

Bir de bu yıl (2016) mutlaka ama mutlaka okumak istediğim kitaplar var. Onlar da şöyle:

01. Nazan Bekiroğlu - Mücella
02. Haruki Murakami - 1Q84
03. Lev Tolstoy - Anna Karenina
04. Ayfer Tunç - Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek
05. Josh Malerman - Kafes
06. Yaprak Öz - Şeytan Disko
07. Zülfü Livaneli - Leyla'nın Evi
08. Binbir Gece Masalları
09. Feridüddin Attar - Mantıku't Tayr (Kuş Dili)
10. Virgina Woolf - Kendine Ait Bir Oda
11. William Shakespeare - On İkinci Gece
12. Firuzan - Parasız Yatılı
13. Elena Ferrante - Terk Edenler ve Kalanlar

Eminim liste yıl içinde çok değişecektir. Ama böyle listeler yapmak bile okuma hevesimi arttırmaya yetiyor. Bir an önce elimdekiler bitse de onları da okusam diyorum mesela. :) 

Tavsiyelere açığım. Bunu da mutlaka okumalısın dediğiniz kitaplar varsa.. Anladınız siz onu. :) 

12 yorum:

  1. Çocuk kitaplarına da bir şans verebilirsin bence :)
    Mesela Hayalperest ya da Balık, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk kitapları okumayı da seviyorum. Tavsiye için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Merhaba , benim de 300ü geçik kitabım var ve instagramda yeni bir sayfa açıp çok çok uygun fiyata satmaya başladım. Maksan yeni kitaplar alabilmek :))
    İlgilenirseniz sizi de beklerim.
    https://www.instagram.com/kitapci_lady/

    YanıtlaSil
  3. zülfü livaneli- leyla nın evini bir çırpıda okur bitirirsin. harikaydı. bence ön sıralara al bi de vikitap.com u kullanmıyorsan başla bence insana daha çok okuma isteği veriyor. :)
    geleceginpatronu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyla'dan Evi bir arkadaşımın önerisi bu yıl okuyacağım inşallah. Vikitap.com yıllardır kullanıyorum ama son bir yıldır hiç memnun değilim. Bir süredir de kullanmıyorum. Goodreads çok daha iyi. :)

      Sil
  4. Merhabalar, blogumda çekiliş düzenledim, seni de beklerim:)
    geleceginpatronu.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. Okunmayi bekleyenler listesindeki 6. ve 7. sira :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları beraber okuyacağız. :)))

      Sil
  6. William Shakespeare diyorum, susuyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Kitaplarını ve listeni görünce Kıbrıs'a 2 yılda taşıdığım 80 kitap ve annemin ya bunlar burada kalsın ya da sen bunlarla kal demesi aklıma geldi :D 20 kilo bagaj hakkı ile bunları ne kadar sürede tekrar Ankaraya taşıyacağım bilmiyorum :D
    Listende benimde okumak isteidkileirim var ama böyle liste yapamıyorum ben denk gele rastgele okuyorum. Böyle listelere hayran kalıyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annen ne güzel söylemiş öyle. :D Geçen yıl burda paylaşmasam da buna benzer bir liste yapmıştım. Yarıya yakınını uygulayabildim. :) Liste hazırlamak çok keyifli, ona uyabildiğini görmek daha da keyifli. :)

      Sil