7 Ocak 2016 Perşembe

Asude - Gül ve Avcı

"Ve varlığın sevgilim, zincirlerle bağlı olduğum için ışığa erişemediğim zindanlardan çıkmaya benziyor. Geldin ve zincirleri çözdün, kapılarımı açıp beni ışığa eriştirdin."


Gül ve Avcı, Asude'nin okuduğum ilk kitabıydı. Ve benim için kötü bir başlangıç olduğunu söyleyebilirim. Normalde popüler olan şeyleri sevmem ama okuduğum kitaplar öyle bunaltıcıydı ki, biraz nefes alıp çerezlik bir şeyler okumak istedim. Gül ve Avcı'yla da yolum bu şekilde kesişti. 
Kitap, Türk bir yazardan çıkmış olmasına rağmen, Victoria dönemi aşk romanı. Kontlar, dükler düşesler, leydiler, lordlar vs. Zengin ve yakışıklı Julian ve fakir dedektif Rosa'nın gururlu aşkını kitap boyunca okuyorsunuz. Lordların leydilerin ağızlarından Türk usulü diyaloglar aralara serpilmiş ve kitaba gülünç tuhaf bir hava kalmıştı. Olmamıştı bence.
Bana göre kitap kesinlikle özgün değildi ve yazarın birilerinden esinlendiği bariz belliydi. Benim gibi Asude'den çok çok önce Julia Quinn, Judith McNaught gibi yazarları okumuş kitap severler bu kitabı okurken beni daha iyi anlayacaklardır. 
Asude'nin wattpadden çıkma bir yazar olduğunu ise kitabı okuduktan sonra öğrendim. Ne kadar bilinçli bir okurum öyle değil mi? 
Uzun lafın kısası, 16-17 yaşlarımda ve yukarıda bahsettiğim yazarlardan önce okusaydım belki(!) kitabı sevebilirdim. Ama şimdi sevmedim.

1 yorum:

  1. Böyle kitapları bende beğenmiyorum gerçektende gülünç oluyor.

    YanıtlaSil