27 Kasım 2015 Cuma

Tarık Tufan - Ve Sen Kuş Olur Gidersin

"Bir çırpıda anlatmaya çalıştım her şeyi. 
Durup düşünürsem anlatmaktan vazgeçerdim."



Tarık Tufan'ı daha önce hiç okumamıştım. Instagramda çokça görmüşlüğüm vardı. Geçtiğimiz Ramazan ayında Beyazıt'taki kitap fuarında görünce almıştım. Aslında kitabı okuyalı epey oluyor ama burada paylaşmadım. Bu aralar blogla ilgilenme isteği su yüzüne çıkınca ben de fırsat buldukça okuduğum kitapları ve izlediğim filmleri yazmayı düşünüyorum. Bakalım ne kadar istikrarlı olacağım. :)

Tarık Tufan'ın bu kitabı; depresyon hakkında. Daha doğrusu ağır depresyon hastası olan birinin kaleminden yazılmış. Sonlara doğru da onun hayatındaki kişilerin gözünden bu depresyondaki delikanlıyı okuyoruz. 

Kitap hakkında çok detaya giremeyeceğim. Depresif kitapları seviyorsanız önerebilirim. 

Alıntılar:

"Geçmişi anlatmakla ne umar insan? Her şeyin yaşanmış ve bitmiş olmasının verdiği rahatlıkla, tüm olup bitenlerden bir şeyler öğrenebildiğini göstermek çabası mıdır? Kendisiyle, olaylarla yüzleşebilmek cesaretini kaybetmediğini ispatlamak mıdır başkalarına karşı? Belki de içini boşaltmak.. Başka hiçbir sebep olmaksızın, içini dökmek, kulak veren herkese.." sf.11

"Zaten öylesine büyük bir gürültünün içine hapsolduk ki, anlatabilmeyi başardığımız bir kaç şey de gürültünün içinde kaybolup gidiyor." sf.21

"Alelacele koşarken birbirine bir şeyler söylemeye çalışan insanlar gibiyiz." sf.21

"Yavaş yavaş düşüyordum ve onlar etrafımda kendilerinden başka elimi tutabilecek kimsenin olmadığını gördüklerinde büyük bir galibiyetle elimi tutmaya çalışıyorlardı." sf.21

"Bazen düşünüyorum da, hayatım boyunca söylemeyip de vazgeçtiğim şeyleri söyleseydim ne değişirdi acaba? Hayatın akışında ne kadar farklılıklarla karşılaşırdım? Yoksa kader dediğimiz şey o anda yaptığımız anlık, küçük tercih midir?" sf. 58

"Son zamanlarda benim de masamda Kur'an duruyordu. Soranlara, 'kişisel gelişim kitabım' diyordum." sf.64

"Gerçek elinde uzun süre saklarsan eriyip gidecek bir ziynettir." sf.69

"İnsanın bazen akıldan geçmesi gerek. Akıl baştayken hakikatten uzaklaşmak da mümkün. aklı bir kenara bıraktığında hakikat elinden tutar insanın." sf.110

"Sevinmek ya da yerinmek için gaybı bilmek gerek. Tevekkül iyidir." sf.110

"Susuyor olmam, acı çekmediğim anlamına gelmez." sf.125

~
Ben Tarık Tufan'ın kalemini çok sevdim. 2016 okuma planlarımda diğer kitapları var. :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder