5 Kasım 2015 Perşembe

Hayaller, Hayatlar

Yıl sonu yaklaşırken, ben yine okuduklarım ve izlediklerim başlığı altında listelerimi hazırlamaya başladım. Pek tabi onları yeni yılın başlarında yayınlayacağım. Bu aralar sürekli bir şeylerin listesini çıkarma isteği var içimde. Hatta kafamın içinde dönüp duruyorlar ama kağıda dökmüş değilim.

Mesela; 

Hayatımdan çıkarmak istediğim insanlar listesi,
Kurtulmak istediğim alışkanlıklar listesi,
Yemeyi bırakmam gereken gıdalar listesi,
2016'da yapmak istediklerim listesi,
2016'da izlemek istediğim filmler listesi,
Ve pek tabii, 2016'da okumak istediğim kitaplar listesi. 

Ne güzeller değil mi? Özellikle en başta yazdığım listeyi yapıp uygulamaya koymayı o kadar çok istiyorum ki.. Neyse, konumuz bu değil elbette. :)

Bu yıl şimdiye kadar 41 kitap okumuşum. 42. kitabı da okuyorum. 
Ve evde okumamı bekleyen 10 kitabım var. O kitaplar da şöyle;

1. Ahmet Arif - Leylim Leylim
2. Sabahattin Ali - İçimizdeki Şeytan
3. Ahmet Hamdi Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü
4. A.Ali Ural - Satranç Oynayan Derviş
5. Oğuz Atay - Tutunamayanlar
6. Cemil Meriç - Bu Ülke
7. Tezer Özlü - Eski Bahçe Eski Sevgi
8. Tezer Özlü - Yeryüzüne Dayanabilmek İçin
9. Didem Madak - Pulbiber Mahallesi
10. İskender Pala - Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk (yarım bekliyor)

Sözde yıl sonuna kadar hepsini bitireceğim ama şu an için imkansız gibi görünüyor. Çünkü Ekim ayında başarısızlıkla sonuçlanan SGS (yani; Mali Müşavirlik Staja Giriş Sınavı) sebebiyle, şimdi yeniden ders çalışmaya başladım. Ve bu maraton Şubat sonuna kadar böyle gidecek. Tabi bir de gözlerim var, çok yormamam gerekiyor. Bu yüzden kitap okuma işini ağırdan almalıyım. 

Ama bu benim kitaplarla ilgili hayal kurmamı engeller mi? 
Tabi kiiii, HAYIR! :)


Gözüm aç bir kere, okuyamazsam da benim olsunlar istiyorum. :P 
Hem instagramda herkes güzel güzel kitap paylaşımları yaparken, nasıl kıskanmam, nasıl benim olsun istemem! 

Tüyap kitap fuarı denen bir şey var mesela.. Daha mühimi internet kitapçılarındaki ucuzluk! Aman Allah'ım! Her yerde indirim ve ben elimdeki o 10 kitap bitmeden kitap almamak için kendime söz verdim. :(

Ama kendime başka bir söz daha verdim: Şubat 2016 daki sınavdan sonra kesenin ağzını açıp bu günlerin acısını çıkaracağım. :mutluben: 

İşte o sebeple şimdiden kendime alınacak kitaplar listesi yapmaya başladım. İlk sıraya pek tabii Selim İleri ve Nazan Bekiroğlu'nu koydum. 

Burda hemen bir dipnot düşeyim: Tüyap'a gidecek arkadaşlar hayrına benim için de Nazan Hanım'la iki çift laf edip, onunla tanışma mutluluğuna erişsin. :(

O kitap listesinde olan ve çok merak ettiklerimden bir kuple burda paylaşayım istedim. Buyrunuz:

1. Selim İleri - Cehennem Kraliçesi
2. Nazan Bekiroğlu - Mücella 
3. Yaprak Öz - Şeytan Disko
4. Frank Mccourt - Angela'nın Külleri
5. Anne Frank - Anne Frank Hatıra Defteri
6. Zülfü Livaneli - Leyla'nın Evi
7. Ayfer Tunç - Taş Kağıt Makas
8. Josh Malerman - Kafes
9. Ransom Riggs - Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları

Bunlar kitap ismi olarak belirlediklerimdi. Ama ben kitap ismi olarak değil, daha çok yazar ismi olarak liste tutuyorum. :) 

2016 yılında okumaya devam etmek istediğim yazarlar;

1. Selim İleri
2. Nazan Bekiroğlu
3. Cahit Zarifoğlu
4. Oruç Aruoba
5. Barış Bıçakçı
6. Necip Fazıl Kısakürek
7. Franz Kafka
8. W. Shakespeare
9. Ayfer Tunç
10. Ayşe Kulin
11. Sibel Eraslan
12. Tezer Özlü
13. Mustafa Kutlu
14. Aslı Erdoğan
15. Haruki Murakami
16. Sabahattin Ali
17. Virginia Woolf
18. Tarık Tufan
19. Hasan Ali Topbaş
20. Albert Camus

Ve daha önce hiç okumadığım ama okumayı çok istediğim yazarlar;

1. Milan Kundera
2. Aliya İzzetbegoviç
3. Paulo Coelho
4. Anton Çehov
5. Victor Hugo
6. Trevanian
7. Paul Auster
8. Hande Altaylı
9. Dostoyevski
10. Dan Brown
11. Amin Maalouf
12. Tolstoy
13. İhsan Oktay Anar
14. Cengiz Aytmatov
15. İnci Aral
16. J.C. Grange
.
.
.

Ve listeler böyle uzaaarr gider.  
Nasılsa hayal kurmak bedava.. :)

Kalın sağlıcakla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder