2 Eylül 2015 Çarşamba

Modern Tesettür?

Aslında böyle bir yazı yazma amacım yoktu. Sonra çağın hastalığı olan moda akımına kendini kaptırmış bir kaç arkadaşın konuşmasına denk gelince, kendimi tutamayıp burnumu soktum. Diyalogları burada paylaşmayacağım. Ama sohbet sonrasında bu yazıyı yazma gereği duydum.

Kıramadığımız, üstesinden gelemediğimiz önyargılarımız var. 
Hâlâ; çarşaflı hanımlara "ninja", açık hanımlara "o****" denilen bir toplumda yaşıyoruz.
Bir türlü aşamadık bunları.

O aşamadığımız iki şeyin ortasında bir yerlerde, kendimizce yeni bir akım başlattık. 
Adına "modern tesettür" dediğimiz yeni bir moda akımı.

Ayak bileklerinin sergilendiği daracık pantolonlar, beline kemerin takılarak gizlenmesi gereken uzuvların aksi şekilde sergilendiği gömlekler, örtünmesi gereken boynun ulu orta gösterişe çıkarılarak bağlanan şallar, hafif bir rüzgarda enseyi ortaya çıkaracak derece kısa bağlanan eşarplar.. Boya kutusuna düşmüş gibi yüze yapılan makyajlar.
Ve daha neler neler..

Farkında değiliz belki ama "moda" adı altında dinimizin gereği olan tesettürü, sadece onu da değil müslümanlığımızı pazarlıyorlar. Ve bu lanet çağda, güzel görünmek adına, birileri bizi beğensin diye, gösteriş için bu akıma kapılıp gidiyoruz. 

Açık giyinen hanımlardan daha çok dikkat çekiyoruz. Pis nefisli insanlar, moda akımına uyup da girdiğimiz o modern tesettürün içindeki bizlere daha keskin gözlerle bakıyor. 

Böyle konuşuyorum da, ben çok mu iyiyim bu konuda? Sanmıyorum. Ama olayın bilince olarak dikkat etmeye çalışıyorum. 

Çarşafı giymek ya da onu taşımak her yiğidin harcı değil. Ama ne giydiğine, nasıl giyindiğine dikkat etmek de çok zor olmasa gerek. 

Şu gerçeği de gözardı etmemek gerek: 
tek bir müslüman hanıma söylenen söz, bütün müslüman hanımlara söylenmiş gibidir.
Tıpkı dünyanın bütün müslümanları terörist olarak görmesi gibi.
Müslümanlar olarak; görünürde küçük ama etkisi büyük hatalar yapıyoruz ve bu sebeple dünyaya İslamı yanlış tanıtıyoruz.

Ve son söz olarak ben, İslamın gereği olan tesettürün özünü yitirmesine neden olan, tesettürü mutasyona uğratan bu akımdan iğreniyorum.  

Kalın sağlıcakla.

17 yorum:

  1. seni seviyorum
    seni gerçekten çok seviyorum
    zihnine beynine düşüncelerine bayılıyorum.kalbine ayrı bayılıyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm!
      Ben de seni çok seviyorum.

      Sil
  2. Seni neden bu kadar sevdiğimi bir kez daha hatırladım.
    Geçen hafta sonu Bakırköy'de bir tanesi geçti önümden yemin ederim benim hayatım boyunca yaptığım makyajı topla o surata az gelir. Ayağında abartısız 15 cm topuklu vardı. Gerçekten çok dikkat çekiciydi, amaç da buydu sanki.
    Üstteki hatun seni de seviyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ben burdayım!" diyorlar değil mi? Üstelik sadece beylerin değil bayanların da dikkatini çekiyorlar.

      Not: Ben de seni seviyorum ki.

      Sil
  3. Önemli bir konu...
    Fatma Barbarosoğlu'nun bir kitabı var hatta bu konuyla ilgili, ismi; İmaj ve Takva.
    Ben de konuyla ilgili değerlendirmemi blogumda "okuduklarım" başılığı altında bu kitabın ismini taşıyan başlıkta paylaşmıştım.
    Kitapta geçen şu bölüm çok manidar gelmiştir bana: "Müslümanların da bir modası olması gerektiği özellikle müteşebbis beyler ve Müslüman estetisyenler tarafından müdafaa edildi. "Müslümanlar her şeyin en iyisine layıktır" sloganı ile birlikte "en iyi" üzerinde anlaşamayan kafalar en iyinin "en pahalı markalar" olduğu konusunda hem fikir kaldı."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir söz vardır; "beni bir sen anladın, sen de yanlış anladın" diye. "en iyi" nin nasıl yanlış anlaşıldığına en güzel örneği yaşayarak görüyoruz maalesef. Konu çok önemli ve üzerinde tartışmaya fazlasıyla açık. Zaten "modern tesettür" mevzusu pek çok yerde de tartışıldı ancak doğru sonuca ulaştığı pek görülmedi. Her şeyi işimize geldiği gibi anlamak gibi de bir yapımız var toplum olarak. Keşke, işin özünü kaçırmasak.

      Sil
  4. Maalesef çok acıtan bir konu ve ne kadar yazarsak yazalım artık geç kaldık gibime geliyor bazı şeyler için....Aman karışmayın yeni kapandı,zamanla daha az makyaj yapar,daha uzun-geniş giyer,topuzunu indirir vs vs konuşmaları hepimiz işitiyoruz..sonuç zamanla azalmayan alışkanlık haline gelen ve ""TESETTÜR""le hiçbir alakası olmayan yeni kimlikler....
    Yapılan her yanlışta sustuğumuz ve anlatmadığımız için bizde mesuluz ...Vesselam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "aman karışmayın, yeni kapandı, zamanla düzelir" gibi sözleri ben bizzat duyduğum için biliyorum. Haklısınız, çok geç kaldık sanırım, bundan sonrakiler için bir yol gösterici olur belki diyoruz ama maalesef o da hayalden öteye geçemeyecek gibi.

      Sil
  5. Aslında bence herhangi bir hanıma söylenen söz bütün hanımları ilgilendiriyor, bunu tesettürlü / tesettürsüz şu bu diye ayırmak istemiyorum. Ne bileyim kimse bize bakmasın artık, yargılamasın, konuşmasın, bir şey söylemesin istiyorum. Şu dünyada bir özgürce dolaşalım hof.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kimseyi ayırma niyetiyle yazmadım, yaşanan bir diyalog sonrasında bu şekilde yazma gereği duydum. Gönül ister ki, keşke kimse ötekileştirilmese. Hepimiz bir ve özgür olalım.

      Sil
  6. Nihayet 21.yuzyilda başörtüsü ile uğraşmayan özgür bir ülke oluyorduk.. ki sanırım zorluk kalktığında inancımız da gevsiyor. Düşman kapımıza dayanana kadar kendi içimizde bir olamayıp da düşmanı görünce sırt sırta veren dostlara dönüşmemiz gibi bir çelişki bu. Umarım şu sinsi ahirzaman fitnesi içimizi külliyen fethetmeden biz nisa tayfası topyekun harekete geçer, özümüze döneriz ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel anlatmışsın. Yüreğine sağlık.
      Ve amiin inşallah. ^^

      Sil
  7. emri bil maruf yapayım dediğimizde pabuç kadar diller, hata hakaretlerle karşılanır olduk. instagrama bakmak, hele utanmadan hijab etiketi altında konulan bazı fotoğrafları görmek bile istemiyorum. şu kaşları boyamak, dolamaların yanlarından kulak memesini ve küpeleri göstermek gibi bırak tesettürü güzelliği akla sığmayan saçmalıkları kim üretti o kadar merak ediyorum ki. bazen yahudi lobisi veya onun gibi bişeyin türk kapalılarına bakıp aha salaklara bakın bu saçmalığı da ortaya attık sazan gibi inandılar şunun tipe bakın diye güldüğünü düşünecek kadar paranoyaklaşıyorum. tıpkı imam hatip çatısı diye tepeden iğne takıp başörtünün önünü üç metre sivriltmeyi moda yaptıkları gibi. çok sinirliyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularımız ortak canım. Başörtünün ucunu üçgen yapma olayını hiç hatırlatma! Hâlâ anlam veremediğim bişi o ve iğrenç bir görüntü kirliliği. Allah sonumuzu hayr etsin.

      Sil
    2. Belki de kendimize dönmeliyiz, Müslümanlar güzel olan tesettürü genç nesillere güzel şekilde anlatamazken, kimileri abes tesettürsüzlükleri modernlik safsatası altında nasıl da güzel gösteriyor.

      Sil
  8. Çok güzel yazmışsınız.
    Ne kötü ne mide bulandırıcı örnekler var değil mi?
    Saçma sapan örtünerek "örtü"nün adını kirletiyorlar ve de müslümanlığa laf getirmiş oluyorlar!
    Sadece kendileri sorumlu değil ki böyle yapmakla, örtüye laf getirmemeleri gerektiğini ne zaman anlayacaklar acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Rabbim tez zamanda anlamalarını nasip eder. Temize çıkar örtümüz..

      Sil