6 Temmuz 2014 Pazar

Necip Fazıl Kısakürek - Aynadaki Yalan

- Konuşmuyorsunuz?
+ Arada bir tutulurum, kelimelere güvenim kalmaz.


Ben Necip Fazıl'ı şiirleriyle, sözleriyle tanıdım. Yakın zamana kadar da romanı olduğundan bihaberdim. Bu kitabı tesadüfen buldum. Bunun Necip Fazıl'ın tek romanı olduğunu sanırken az önce Kafa Kağıdı isimli bir romanı olduğunu daha öğrendim. Ne kadar az şey biliyorum ve ne kadar çok şey bilmiyorum. 

Kitap Felsefe mezunu Naci'nin akademisyenlikte yükselmek için hazırladığı tez esnasında beşeri aşktan ilahi aşka geçişini anlatıyor. Ve Necip Fazıl bunu öyle güzel anlatıyor ki, okuyucuyu da sıkmıyor. Kitabı okurken, Naci'den çok Necip Fazıl'ı okumuş gibi hissettirdi bana niyeyse. Kendinden izler taşıyordu sanki. Gerçi her yazar kitaplarına kendinden bir iz bırakmaz mı?

"Yangını resimde seyredenlerle, yananlar arasındaki mesafe.."

"Bunca vebal altında ayakta durabilmemizden büyük nimet mi olur?"

Tasavvuf okumayı sevenler için ve Necip Fazıl'ı şair değil de yazar olarak okumak isteyenler için güzel bir kitap.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder