25 Temmuz 2014 Cuma

Gül Şerbeti


"Yaşamak şakaya gelmez beyler ağalar, yaşamak çok ciddi iştir. 
Yaşamak en az sizi sevmek kadar ciddi bir iştir. 
Yaşamak şakaya gelmez."

https://www.youtube.com/watch?v=pA89IgP5rek


Benim babaannem hep gül suyu kokardı..
Beyaz namaz başörtüsünü takardı,
Buyur ederdi misafirleri evine..
Kuranlar okunurken Ramazan günleri,
En sevdiği köşesini verirdi komşularına,
Kendisi iki kapı arasındaki ince duvara dayardı sırtını,
Dayanamaz içi geçerdi..
Boynu düşerdi, gülümsetirdi beni..

Benim çocukluğumdu babaannem..
Giriş kattaki evinin penceresinden, susuzluğumuzu giderirdi,
Buzdolabının kapağı bütün mahalle çocuklarına açıktı.
Cüzdanında bizim için hep bozukluğu vardı.
"Pamuk gibi kadın şu Fevziye Teyze." derlerdi.

Babaannem benim ilk özlemimdi.
Onüçümdeydim onu gözü yaşlı hacca yolladığımda.
İlk ayrılışımızdı bizim.
Mutluluk gözyaşıydı döktüğüm.
O güzel mübarek topraklara selamımı götüren ilk ve tek insandı.

Şeker gibi insandı benim babaannem.
Kapısı yedi yirmidört herkese açıktı.
Kendi yastığımdan sonra huzur içinde uyuduğum ikinci yastıktı onunki..
Eve geldiğimde uğradığım ilk duraktı onun yanı.
Onu görmeden eve çıkarsam eksik kalırdım..

Pencerenin kenarındaki koltuğuna oturur,
Perdesini aralar,
Sokaktan gelene geçene bakardı.
Oturduğu koltuğun o köşesi ona özeldi.
Başkası oraya oturup dışarıyı gözlediğinde olmazdı,
Yakışmazdı ondan başkasına..

Fıstığımdı o benim, Süper Babaannemdi.
Nasıl da kıkırdardı ben öyle seslenince..

Sonra bir gün..
Siren sesleriyle çıktı kapıdan..
Bir daha dönmedi..
Koltuğun o köşesi bomboş kaldı..

İnsanlar geldi, ev doldu taştı, başkaları oturdu o köşeye..
Ama bana sorsanız o köşeyi kimse dolduramadı, dolduramazdı..

Sonra kalabalık yavaşça dağıldı..
Sonra eşyaları da birer birer taşındı..
Sonra kapıya kilit vuruldu..
Sonra kapının kilidi değişti.
Sonra başkaları geldi, kapının önünde başka ayakkabılar.

Bana ondan geriye anıları kaldı..
Bir de mis gibi gül kokusu..

Tüm bunlar neden aklıma geldi de bu saatte yazdım şimdi di mi?
Bu akşam iftar yaptığım Afazim,
Gel dedi sana Gül Şerbeti içireyim.
Ömrümde içmiş değildim.
Daha ilk yudumda hop etti yüreğim..
Çünkü benim babaannem hep gül kokardı..

4 yorum:

  1. Dün gece seni rüyamda gördüm Elif. Sabah da taze taze yazını görünce bir tuhaf oldum.
    Babaannem için yazdığım tweetten sonra çok daha imrendirici bir hal aldı babaannen ile olan ilişkin.
    Çok şanslıymışsın be arkadaşım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüyan hayır olsun inşallah canım.
      Evet, babaannem konusunda şanslıydım. İnsanın hayatında sevmeye değer insan ender bulunuyor. O ender insanlardan biriydi.

      Sil
  2. mekanı cennet olsun babanneciğinin...
    Ben bu gibi durumlarda hep şimdi beni görüyor derim ve gülümserim kocaman...
    İyi bayramlar bu arada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. O hep benimle..
      Sana da iyi bayramlar. ^^

      Sil