6 Temmuz 2014 Pazar

Ercan Kesal - Peri Gazozu

"Kalplerimizdeki mührü fekketmenin zamanı çoktan geçmedi mi sizce?"


Normalde popülariteyle çok okunan kitaplardan uzak dururum. Ama bu kitap yorumuna güvendiğim kişiler tarafından o kadar tavsiye edildi ki, okumazsam olmazdı. Buna rağmen uzun zaman önce kitabı almış ama okumaya bir türlü cesaret edememiştim.

Ercan Kesal'dan da bir haber yaşıyorum mesela. Hakkında hiçbir fikrim yok.
Ama kitapta anlattığı anılarından sonra artık tanımamamın imkanı yok.
Sizinle konuşur, dertleşir gibi anlattığı o anılarıyla aslında hepimize insanlık dersi veriyor kitabında.
Her bir anıda bir tokat daha yiyorsunuz, özellikle sol yanınıza.

Şüphesiz bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan biriydi Peri Gazozu.

"Benim aklımda kalansa, sarılmayı unutmuş bir ülke. Bir yandan ağlayan, öte yandan kollarının arasında kendine bir yol arayan, kaybolmuş yıllarına acıyla bakan ülkem.."

Hala okumayanınız varsa şiddetle ve şefkatle okumanızı tavsiye ediyorum. 

Ve "Gençliğim bitmiş işte. Acıların içinden, hızla çocukluğuma koşuyorum." ben de..


2 yorum:

  1. okuduktan sonra elde ettiği popülaritenin eksik olduğunu düşündüren kitap, 'nerdeydin sen bugüne kadar abicim' dedirten yazar , yılın en iyi kitapları arasında açık ara önde gider.Harikaydı bence de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Keşke daha çok okunsa..

      Sil