11 Temmuz 2014 Cuma

Ahh Müzeyyen Ahh..

https://www.youtube.com/watch?v=nxHiPzMmDRM



Henüz 9-10 yaşlarımdayım.
O zamanlar beyaz bir kartal arabamız var.
Amcamla ortak kullanıyoruz.
Kalabalık halde bir yere gideceksek,
Biz minikler kartalın bagajına doluşuyoruz.

Kaset dinliyoruz o sıralar, nerde şimdiki gibi cd çalarlar falan.
Arabanın torpidosunda babamın kasetleri.
Zeki Müren, Muazzez Abacı, Müzeyyen Senar, Muazzez Ersoy..
Nasıl seviyorum bir bilseniz.
O beyaz kartala biner binmez hemen kaseti takıyoruz babamla.
Zeki Müren'in o yürek acıtan sesi..
Hala kulaklarımda..
Bazen babam eşlik ediyor, en çok da Muazzez Abla'ya..
O kadar çok başa sarıp dinlemişim ki,
Zeki Müren'in şarkılarının hepsini ezbere biliyorum.
Evdeki teyp bozuk, kaset çalmıyor.
Onları dinleyebildiğim tek yer araba.
Bir yere gideceksek, hele de arabayla gideceksek.
Bir de sadece biz gideceksek.
Dünyalar benim oluyor. 
Takıyoruz kaseti, açıyoruz sesi, söyleye söyleye..
Çocukluk işte.

Sonra ortak kullanılan her şey gibi,
Bizim beyaz kartalı da yitiriyoruz.
Annem o kadar üzülüyor ki..
İlk göz ağrısı ne de olsa..
Peki ya ben?
Ah ben.. 
Muazzez Abla'yı, 
Müzeyyen Hanım'ı 
En çok da Zeki Müren'i dinleyemeyeceğim için nasıl üzülüyorum..
Kasetler bozuk teybin yanında, bakıyorum..

Sonra..
Çok geçmeden babam beyaz şahinimizle kapıda beliriyor.
Çocuk sevincimi hayal edebiliyor musunuz?
Artık bize ait bir arabamız ve kaset çalarımız var. 

En güzel anılarım, çocukluğumda biriktirdiklerim..
Şimdi sorarım size;
Siz olsanız istemez miydiniz zamanı geri alabilmeyi?
Yeniden çocuk olmayı?
Babanızın Muazzez Abla'ya eşlik etmesinden keyif almayı?
Zeki Müren kasetlerini başa sarıp tekrar tekrar dinlemeyi?
Müzeyyen Hanım'i teypten dinlerken, arabanın camından başınızı uzatıp, rüzgara karşı şarkıya eşlik etmeyi?
Ben çok isterdim..


6 yorum:

  1. benim babamda Zeki abiciydi :) bende en eski şarkılarını dahi bilirim.
    bu çeşme ne güzeldir su içecek tası yok.Kırma insan kalbini yapacak ustası yok diye başlayan şarkı mesela ilk aklıma gelen...O zaman anlamazdım şimdi ne severim ne severim...
    biri çocukluktan bahsedip çocukluğumu hatırlayınca ağlamak istiyorum.İçim buruluyor...bende dönemek istiyorum ama çaresi bulnamadı daha değil mi? :/
    Yİne öyle oldu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeki Müren'i dinlememiş bir çocukluk var mı bizim çağımızdan acaba? :)
      Maalesef çocukluğumuz anılardan ibaret artık..

      Sil
  2. Henüz 20li yaşlarımda olmama rağmen radyoda saatlerce şarkı diye çaldıkları abuk subuk şeyleri dinlemekten hoşlanmıyorum. Ne varsa eskide var... Eski ama eskimeyenlerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Özellikle Zeki Müren gibi eskimeyenlerde. :)

      Sil
  3. benimde çocukluğumdan kulağımda Zeki Müren, Edip Akbayram, Nilüfer ve Zülfü Livaneli var. Gerçekten arabayla tüm aile çıkılan uzun yolculukları özledim..

    YanıtlaSil
  4. Yolculuk etmeyi çok severim. Şimdi başka çocukken başka duygu veriyor. Edip Akbayram ve Nilüfer ile tv sayesinde tanışmıştım ben de. Özellikle Edip Akbayram'ın Aldırma Gönül ve Hababam Sınıf'ı ikilisi o zamanlardan kalma bir duygu izidir. :)

    YanıtlaSil