1 Haziran 2014 Pazar

Selim İleri - Annem İçin

*
"Başına kukuletanı geçir, hava çok soğuk."
Hava çok soğuk anneciğim..
*

Bu kitapta biraz pişmanlık ve çokça özlem var.
Selim İleri, alzheimer hastalığına yakalanıp erken yaşta ölen annesine duyduğu özlemi ve annesine duyduğu sevgiyi anlatıyor.
Daha önce şöyle bir kitap okumuştum. Orda da alzheimer hastası olan bir annenin kaybolmasıyla yaşananlar anlatılıyordu. Böyle konular beni çok etkiliyor. Selim İleri'nin bu kitabı bir de kendi annesini, gerçekten yaşanmış bir olayı anlatınca..
Kitapta annesinin, ailesinin hatta kendi çocukluk fotoğrafları var. 
Kapaktaki fotoğraf da annesine ait.
Nasıl güzel bir kadınmış.

7 yorum:

  1. Tesadüf, dün de ben Pandora'nın Kutusu'nu izledim, orada da evden çıkıp kaybolan alzheimer hastası bir anne var. "Lütfen Anneme İyi Bak" da güzel kitaptı gerçekten. "Annem İçin"i de merak ettim doğrusu. Kapak da güzelmiş. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz konular okuyucuyu ve izleyici etkiliyor sanırım. Bu kitap aslında epey kısa, bir daha baskı çıkmayacak denilmiş ama yeniden baskıya vermişler. Hatta Selim İleri ilk baskıda bahsettiği doktorların isimlerini açıklayıp onlarla ilgili olumsuz sözleri için açıklama yapıyor. Kitabın 2. yarısı da fotoğraflardan oluşuyor. Güzel kitaptı. :)

      Sil
  2. İnsan böyle bir konudan nasıl etkilenmesin zaten...
    Sen sanırım Selim İleriyi seviyorsun da , ben henüz herhangi bir kitabını okumadım.
    Bu kitabı hemen yazıyorum bir kenara , yüreğim ne zaman kaldırırsa okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beni ağlatmak için yazıyorlar böyle kitapları diyorum da kimse anlamıyor. Okuduğun zaman ilk bana yaz.

      Sil
  3. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Bende bloguma beklerim.
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. o paylaştığın kısım var ya hani annesiyle geçirdiği otuz yıla baktığında sevinçli bir şey hatırlamaması..
    o bile çok etkiledi beni.
    selim ileri okuduğum bir iki kitabın önsözü yazmıştı, onun dışında okumadım itici geliyor bana nedense.
    ön yargımı yıkmalıyım sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de önceden senin gibi ön yargılı yaklaşmıştım ama o yargıdan kurtardı beni. Belki senin için de zamanı vardır.

      Sil