8 Mayıs 2014 Perşembe

Sibel Eraslan - Aişe (r.a)

"Hangi yolcu uyandığında gözlerini ağacının altında açmak istemez ki?
Hangi yolcu, ağacının gölgesini paylaşırken dışarıda kalmaktan korkmaz ki.."
 
 
"Ben, O'ndan her öğrendiği kalbine nakşedilmiş ve aklına nakşedilmiş bir kimseyim..
Nakkaşımdır O benim..
Kalbimi O yazmıştır benim..
Ve Kalp..
Vücudun padişahıdır kalp. Nasıl ki hükümdar adalet ve iyilik ehliyse, emrindekiler ve avam da iyilik üzeredir diye umulur. Kalp de işte böyledir. O bozuk olunca diğeri de ona tabi olur. Vücudunuzda ve ruhunuzdadır kalbin etkileri. Hareketlidir. İş ve dava, onun hareketlerinin istikametini Allah'ın rızasına yöneltmektir. Bir şeyle uğraşacaksa insan, bu, kalbi düzeltmekle olmalıdır."
 
~
Bu kitap hakkında çok fazla yorum yapmayacağım aslında. Okuduğum 4. Sibel Eraslan kitabı olmalı yanlış hatırlamıyorsam. Ve içlerinde en çok ağladığım (bildiğiniz salya sümük, hıçkıra hıçkıra ağladım) kitap da hiç şüphesiz bu kitaptır sanırım. Kitap her ne kadar Peygamber Efendimizin Hz Hatice'den sonraki en gözde eşinin adını taşısa da, aslında onun dilinden yazılmış Peygamber Efendimizin yaşadıklarını anlatan bir kitap, roman. Aişe'nin Peygamber Efendimize duyduğu o duru aşk... Ve Efendimizin o güzel huyları.. Ağlamadığım tek bir satırı yok kitabın. Gözyaşlarımı satır aralarına bıraka bıraka bitirdim kitabı. Alıntılarım çok aslında ama.. Sonra kitabı yazmışsın demeyin diye, bana göre özel olduğunu düşündüğüm bir kaç kısmı paylaşmak istedim. Okuyup okumamak size kalmış.
~
 
Aişe'ye babası Ebubekir karanlığın türlerini anlatır..
 
"Karanlık 5 türlüdür Aişecik.." derdi babam.
* Dünyayı aşırı severek bağlanırsan, onun derdi karanlık geceler misalidir. Kulluk bilincine sarılman, yani takvan, bu karanlığa yakılmış kandilin olsun sevgili kızım.
*Günah işlemek de karanlıktır, karanlığı getirir ey Hümeyra. Tevbe ederek kandilini yakarsın da günahın zulmetinden kurtulursun kızcağızım.
* Kabir de karanlıktır Aişe, hazırlanmak gerek. La ilahe illallah Muhammeden Resulallah demek, bil ki kabrin aydınlığıdır, kandilidir ey evlat.
* Ahiret de bilinmezliğin karanlık meçhulündendir. Lakin güzel amel ile aydınlatırsın onun yolunu.
* Ve Sırat köprüsü.. Aişe, bil ki karanlıktır.. Ve ancak şüphe götürmeyen bir iman ile aydınlanır onun yolu."
 
Cilt hastalığı yüzünden insanlardan kaçıp çöle sığınan Zahir'i anlatırken..
 
"Bir insanın, çevresini tedirgin etmemek adına çöle kaçması, onun uzleti olduğu kadar, toplumun da gerçek yüzüyle ilgili zorlu bir sorudur. Sahabi Zahir gibi, gözlerimizin acımasız elemesi yüzünden görünmez kıldıklarımızı, görünmezliğe mahkum ettiklerimizi düşündükçe, Allah Resulünün ona olan ilgisini daha çok önemsiyorum.
Ahir zamanda Zahir gibilerden olmak, daha da zorlaşacaktır eminim. İnsanlar, ellerindeki nimetler arttıkça daha çok huysuzlanır oluyor çünkü. Belki ilerde kaçacak bir çöl bile bulamayacaklar insanlar."
 
Ve son olarak, okuduktan sonra kitabı bir kenara koyup bir saat boyunca ağladığım şu kısım..
(Şimdi yazarken bile ağlıyorsam.. Halim nicedir..)
 
 
'Bir gün gelecek, Allah'ın anlattığı bu dinin girmediği ev kalmayacak dünyada.' derdi Allah Resulü.
'Ben, ahir zamanda dünyaya gelecek ve beni görmediği halde bana ve anlattığım dine inanacak kardeşlerimi çok severim.' derdi.
 
Bir gün çok düşünceli bir halde uzaklara dalmıştı. Onun uzaklara dalışı, uzaklarda ne gördüğü, bizleri her zaman meraklandırmıştır. Sormuşlardı arkadaşları:
- Ya Resulallah bir derdiniz mi var?
- Ben dostlarımı özlüyorum ve onlara kavuşmayı canı gönülden arzuluyorum.
- Bizler senin dostların değil miyiz?
- Evet, sizler benim ashabımsınız. Ama beni görmeden bana inanan ve beni seven ahir zaman ümmetlerim var, onlara kavuşmayı çok arzuluyorum.
 
'Sizce iman bakımından en güçlü olanlar kimlerdir?' diye sormuştu ashabına.
- Meleklerdir ya Resulallah.'
- Melekler zaten Allah'a ibadet için yaratılmışlardır.
- Peygamberlerdir ya Resulallah.'
- Peygamberlere vahiy Allah'tandır.
- Ashabındır öyleyse.
- Sizler de Peygamberlerinizle görüşüp konuşanlarsınız.
- İmanı güçlü olanlar kimlerdir öyleyse ya Resulallah?
- Beni görmeden ve tanımadan inanan ve seven ahir zaman ümmetimdir."
 
~
Rabbim bizlere ahirette Peygamber Efendimizin safında yer alacak o sevgili kullarından olmayı nasip etsin inşallah.
Kalplerini düzeltebilenlerden olmak temennisiyle..
Kalın sağlıcakla..
 
 

2 yorum:

  1. bir dahaki kitap alışverişimde alacaklarım arasında.
    ve hatta istiyorum ki aldıklarım hep bu tarz olsa.

    sabırsızlandım.
    ve amin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara böyle kitaplar okumak güzel oluyor. Keşke hep okuyabilsek ama nefis denen şeye söz geçirmek zor oluyor.
      Ben de okuduktan sonra yapacağın yorum için sabırsızlandım. Tez zamanda inşallah..

      Sil