14 Nisan 2014 Pazartesi

Noah / Nuh Büyük Tufan

(Nuh 1) Şüphesiz biz Nuh'u, kavmine, 'Kendilerine elem dolu bir azap gelmeden önce kavmini uyar.' diye peygamber olarak gönderdik. 
(Nuh 2) Nuh şöyle dedi: "Ey kavmim! Şüphesiz, ben sizin için apaçık bir uyarıcıyım."
(Nuh 5) Nuh şöyle dedi: "Ey Rabbim! Gerçekten ben kavmimi gece gündüz (imana) davet ettim."

Bunlar apaçık deliller değil midir? 
Peygamberler çağrı için gönderilmemiş midir?
Bu Tevrat'ta da, İncil'de de Kuran'da da böyle değil midir?
Hepsi Allah'a imana davet için değil midir?
Yerlerin, göklerin ve ikisi arasında olanların yaratıcısına ibadete çağrı için gönderilmiş bir peygamberin filmini yapıyorsan, o dini kitapları açıp da azıcık araştırma yaparsın. 
Sadece gişeye, tribünlere oynamazsın, oynayamazsın. 


Sen o kadar aylarca bekle bekle ve sonra..
Bu hayal kırıklığını nasıl anlatırım bilmiyorum. 
Tam bir fiyaskoydu. 
Bir film yapıyorsunuz ve bu filmi bir peygamber üzerine kuruyorsunuz.
Madem öyle neden olayın özünü kaçırıyorsunuz?

Film bir peygamber üzerine kurulu ama ne kurtuluş için ne de hidayet için tebliğ veren bir peygamber figürü var ortada. 

Ben bu filmden sonra şunu anladım ki, yeni dönemde bir Çağrı görmek giderek imkansızlaşıyor. 
Hem de teknoloji bu kadar üst sınırlara ulaşmışken, ne kadar fakiriz.
O inceliği, o saygıyı, o güzelliği bulmak çok zor gibi. 
Bu yöndeki umutlarımı yitirdim ben bu filmden sonra.
Çok büyük beklentilerle gittiğim için mi böyle oldu bilemiyorum.
Ama işte.. 

Filmi yasaklayan ülkelere şimdi bir kez daha hak veriyorum. 
Boşuna gidip izlemeyin, değmez.
Bu filmi Russell Crowe bile kurtaramadı maalesef.

Son olarak, Sinefesto yazarı Murtaza Koçak film hakkındaki yorumuyla duygularıma tercüman olmuş. 
Okumak için tık!

1 yorum:

  1. Zaten tek amaç dini kullanarak gişe yapmak oluyor maalesef...
    Her ne olursa olsun gişeye odaklanmaktan konuyu kaçırıyorlar hep..

    YanıtlaSil