26 Nisan 2014 Cumartesi

Jan-Philipp Sendker - Kalp Yalnızca İçeriden Açılan Bir Kapıdır

"Keder bir av köpeğiydi.
Bense uzun zamandır peşinde olduğu bir av.
Ve kederim giderek büyüyordu."
 
 
Bu kitap bana sevgili gönül dostum Damla'dan 2014 yılının ilk günlerinde hediye olarak gelmişti. Hazır olmadığımı hissederek kitaba başlayamamıştım. Bazı kitapların zamanı vardır. (Bu benim fikrim tabi). Kitabı doğru zamanda okursanız sizde derin izler bırakır, yanlış zamanda elinize aldıysanız nefret edebilir, sıkılabilir, kitap aylarca elinizde sürünebilir hatta yarım bile kalabilir.
Kalp Yalnızca İçeriden Açılan Bir Kapıdır (ismi çok uzun kabul ediyorum) kitabı benim için doğru zamanda okunmuş bir kitaptı. Zira kitap okurken beni o kadar etkiledi ki, baş kahraman Na Na ve oğlu Thar Thar rüyalarıma girmeye başlamıştı. Onlarla yatıp onlarla kalktım yani.
 
Konusuna gelirsek;
 
Kitap, Manhattan'da yaşayan başarılı avukat Julia'ya on yıldır görmediği abisinden gelen bir mektupla başlar. Bu mektup ilginç olayların, tuhaf bir maceranın da başlangıcı olur. Mektubu okuduktan sonra garip sesler duymaya başlayan Julia'ya doktoru şizofreni teşhisi koyar ama aslında sesin başka bir gizemi vardır. Ve Julia bu gizemi çözmek üzere uzun bir yolculuğa çıkar. Bu yolculuk ona asla unutamayacağı, hayatında derin izler bırakacak bir 10 gün yaşatacaktır...
 
Kitabı çok sevdim ben.
Vesile olduğun için teşekkür ederim Damla'cım. ♥
Doğru zamanda olacaksa okumanızı tavsiye edebilirim.
 
~
 
"Otlar, çekiştiriyorsun diye daha hızlı büyümezler."
 
"Daha ziyade dünyanın sözcüklerden çok davranışlarla anlam kazanacağına inandığı için konuşmazdı."
 
"Bazen acaba evliliğimizin ilk iki yılında Maung Sein'le olan aşkımızın çoğunu tüketmiş olabilir miyiz diye düşünürdü. Bu mümkün müydü? Mutluluk tükenebilecek, sınırlı bir şey miydi? Mutluluk insanlara bazılarının önce bazılarınınsa sonra tadacağı biçimde paylaştırılmış mıydı? Birbirlerine olan tutkularını tüketmemeye mi çalışmalıydılar? İyi ama insan mutluluğunu nasıl sınırlayabilirdi? Yoksa tüm bu olup bitenler rastlantıların ürünü müydü? Yoksa hiçbir kurala uymayan güçlerin savurduğu, başımıza gelenlerle eğlendikleri birer piyon muyduk? Tıpkı öfkeli bir nehrin eninde sonunda akıntıyla bütünleşecek küçük bir kolu gibi."
 
"Kendimizi değiştirme gücüne sahibiz., olduğumuz gibi kalmaya yazgılı değiliz, bize bizden başka kimse yardım edemez."
 
"Katlanmamızın imkansız olduğu bazı anlar vardır. Katlanabilmek için kendimizi bambaşka birine dönüştürmek zorundayızdır."
 
"Çünkü sevgi adalet tanımaz. Anneninki de babanınki de."
 
"-Tutsaklığına sevgi nasıl son verdi?
+ Seveni ve sevileni affetmeyi öğrenerek. Sadece affedersek özgürleşebiliriz. Ancak affedenler tutsaklıktan kurtulabilirler."
 
"Seninle birlikte daha çok zaman geçirdikçe yüreğimin dengesini kaybetmesinden korkuyorum."
 
"Mutluluk yüreklerimize şöyle bir uğrayan, gelip geçici bir misafirdir. Kalıcı, sadık bir dost değildir. Güvenebileceğimiz biri de. Hiçbir yerde nihai mutluluk yoktur."
 
~~
Kalın sağlıcakla. :)

8 yorum:

  1. Yanlış zamanda başlayıp çook kitap yarım bırakmışlığım vardı :)
    Şimdi önce ilk kitabıma hak tanıdım zamanı gelmiştir umarım .
    Kitap çok güzel alınacaklar listesine eklemek lazım :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra senin yorumunu da görmek isterim. :)

      Sil
  2. Alıntılar bile beni çok etkiledi, sanırım elimdekiler bittiğinde ilk yan gelip okuyacağım kitap bu :)
    Teşekkürler bu güzel yazı için...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "yan gelip okuyacağım" dedin sol yanıma dokunuverdin vallahi :) o ne güzel bir jestti öyle. Teşekkürler. :)

      Sil
  3. zaman çok önemli kesinlikle!
    doğru zamanda okunmayan nice kitap heba olur.
    filmde öyledir bence ama konumuz bu değil.
    bu adamın kitap isimleri hep böyle uzun :D
    bir de o çilek oraya ne kadar yakışmış?
    yeni baskısı böyle olmalı bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de!
      Arada bir böyle farkında olmadan yaptığım dahiyane icatlarım oluyor işte. :P
      Ben buralarda harcanıyorum, kimsenin umrunda değil.
      Bendeki ışığı farkettiğin için minnettarım. :D

      Sil
  4. Beğenmeyeceksin diye karnıma ağrılar girdiğinden bu yazıyı da okumaya cesaret edememiştim. Neyse ki beğenmişsin :)
    Kitabı ilk gördüğümde sen aklıma gelmiştin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilseydim beğendiğimi başlığa yazardım. :))
      İçin rahat olsun, güzel seçimdi. ❤

      Sil