29 Mart 2014 Cumartesi

Yaşar Kemal - Tek Kanatlı Bir Kuş


Kitap bittiğinde ilk tepkim: "Şaka mı bu?" oldu.
Daha önce Yaşar Kemal hiç okumamıştım. Çocukken okuduysam da hatırlamıyorum. 
Sevgili Beyaz Kitaplık'ın hediye ettiği kitabı daha önce de Güven'in Ben Ölmeden adlı blogunda görmüştüm.
Kısa çerezlik bir şeyler okumak istedim ve bu kitabı seçtim.
Yaşar Kemal'in, hiç şüphesiz anlatımı çok iyiydi. 
Hayal etmek, insanların / kahramanların suretlerini çizmek çok kolay oluyor.
Ceviz ağacının altında yaşanan olayları gözümde canlandırmam hiç zor olmadı.
Ama neden kitabın sonu bu şekilde hava kaldı?
O kasabada ne vardı?
Remzi Bey ve Melek Hanım'a sonra ne oldu?
Daha bir sürü soru çıkar ve bu soruların hepsi de cevapsız kalır sanırım.
Kitabın bu şekilde bitmesi hayal kırıklığıydı benim için. 
Eğer Yaşar Kemal sonunu bizim hayal gücümüze bıraktıysa da..
Varın siz düşünün halimi.. :(


6 yorum:

  1. Bu ara yazarların ilk kitaplarını okumaya adadım kendimi , aklımda 8-10 yazar var. Onlar bitsin Türk klasiklerini okuyacağım, Orhan Kemal , Tanpınar , Uşaklıgil , Güntekin vs. Bu kitabı da listeme yazmıştım ama tereddütler içerisindeyim şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara ben de senin gibi düşünüp Türk klasiklerine başlamıştım, onlardan sıkılıp dünya klasikleri derken.. Baktım olmuyor koyverdim gitti. :p bu kitap konusundan sana önerine bulunamayacağım canım. Başkası önersin. ::D

      Sil
  2. Ne yazmışım diye tekrar baktım yazıma. :)
    Bence de düzgün bir sonla bitirseydi keşke. Aceleye getirip kestirip attı mı nedir?
    Kafalarda deli sorular... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar tıkanmasına yakalanmıştır belki. :P devamını getiremeyince de boşa gitmesin yayınlansın, okuyucunun hayal gücüne bırakalım demişlerdir. :D şaka bir yana devamı olsaydı kitabı kurtarabilirdi sanırım. :)

      Sil
  3. ben de okumadım hiç, okudumsa da hatırlamıyorum.
    ne biçim bi okuyucuyum ya rabbim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahiliz biz cahil. :D

      Bak İlber Ortaylı ne demiş bizim için: http://www.issizadam.net/media/galeri/_rb/5eec30-ilber3.jpg

      Bu işin şakası tabi. Okunacak o kadar çok kitap var ki geçmişten birikimleri mi okuyacağız yenileri mi insan bilemiyor. Durum böyle olunca kaçırdıklarımız da oluyor haliyle. :/

      Sil