16 Mart 2014 Pazar

Robin Sloan - 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı

"Hala kitap kokusunu seven bir sürü insan var."
"Kitap kokusu!" diye tekrar ediyor Penumbra. 
"İşte insanlar bunu söylediğinde akan sular durur."


"Bu raflarda aradığınızı bulmanıza nasıl yardımcı olabilirim?"

İşte o sırlarla dolu Bay Penumbra'nın 24 Saat Açık Kitapçısı'nda yaşayacaklarımız böyle başladı.
Clay'ın iş için kitapçıdan içeri adımını atması bizim için sır perdesinin kenarından sızan ışığını görmemiz demek oluyor. Bir kitapçının 24 saat açık olması Clay'ı şüphelendiriyor. Gece vardiyasında çalışmaya başlayan Clay için iş kuralları sıralanır. Gece gelen müşterilerin kılık kıyafetinde duygusal tepkilerine kadar her şeyini bir deftere not etmesi ve kitapçının arka bölümündeki kitaplarını asla açık okumaması bunlardan bir kaç tanesidir. Yasaklar her zaman merak uyandırdığı gibi, sizler de bilirsiniz ki 'yasaklar çiğnenmek içindir' :) 
Clay'in merakı onu esrarengiz bir olayın peşine sürükler. Ve bu merakı onun sırları çözmesine yardımcı olur.
Bunları yaparken de teknolojiden ve harika dostlardan yardım alır. 

"Corvina ve Penumbra bir zamanlar çok yakın arkadaşmışlar; bunu ispatlayan fotoğrafı gördüm. Demek ki, o zaman Corvina çok farklı bir insandı. Acaba hangi aşamada böyle oluyor? Hangi aşamada artık o kişiye yeni bir isim, bir kimlik yakıştırılıyor? Üzgünüm, siz artık Corvina değilsiniz. Siz şimdi Corvina 2.0'sınız."

Ben kitabı severek okudum.
Bazı kısımlarda heyecanlandım.
Keşke kitapta bahsi geçen Ejderha Şarkısı Günceleri kitabı gerçek olsaydı.
Hevesim kursağımda kaldı. 

Kitap Kardeşliği Mart serüveni de burada son buluyor.

Ve son olarak size tavsiyem: 

Festina Lente! 

Yani:

"Yavaşça acele et! 
Ne fırsatları kaçıracak kadar tez canlı ol, 
ne de fırsatları kaçıracak kadar yavaş."

2 yorum:

  1. Bu kitabı ilk çıktığında alıp okumuş çok da sevmiştim.
    Ama bence bu gizemin altından çok daha egzantrik - bu kelimeyi de bir severim ki - bir olay çıkabilirdi. Yazar kendi hayal gücünü hafife almış bana kalırsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sifrenin bu kadar basit siradan bir sey olmasini beklemiyordum ama.. dedigin gibi yazar kendi hayal gucunu hafife almis. :)

      Sil