1 Mart 2014 Cumartesi

Jack London - Martin Eden

"Yazacak şeyleri vardı, eğer söyleyecek söz bulabilirse."
Kitap Kardeşliği'nin Şubat kitabı Jack London'ın Martin Eden'iydi. 
Kitaba çok fazla zaman ayıramadığım için okuma sürecim de yaklaşık 20-25 günümü aldı.
Peki kitap neyi anlatıyor?

Aslında kitap okuyan herkesin (ben dahil) hayalini anlatıyor:
Eğitimini yarıda bırakan Martin Eden'in yazar olma hayalini ve bu yoldaki çabaları..
Eden'in yazarlık macerası Ruth'a aşık olmasıyla başlıyor. 
Ruth, zengin bir ailenin üniversite okuyan kızıdır. Martin ise fakir bir gemicidir.
Martin, Ruth'a sahip olmanın tek yolunun yazar olup kendini edebiyat çevresine kabul ettirmek olduğuna inanır. Böylece kolayca Ruth'la birlikte olabilecektir.
Ama işler düşündüğü gibi gitmez.
Yazar olmak, yazılarını editörler kabul ettirmek o kadar da kolay olmayacaktır.

Martin Eden'in sonunun ne olacağını merak ede ede kitabın sonuna geldim.
Hele son çeyrekte bir merak aldı ki sormayın. 
Elbette sıkıldığım bölümler oldu. Bazı yerleri gereksiz tekrar gibi geldi. 
Ama yine de severek okudum. 

~
Deniz sakin ve derin;
Her şey sinesinde yatar;
Tek adım at ve ne varsa bitsin,
Bir batış, bir kabarcık, hepsi o kadar.
~

4 yorum:

  1. Fotoğraf instagramdan tanıdık geldi ama şimdi hatırlayamıyorum :) Kitap kardeşliği blog sayfasından tıklayarak geldim... Farklı yayınevlerindeki şiirler farklı demişti bir arkadaşım, hakkaten de bu dizeler benim Martin Eden'im de yoktu... Ve merhaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siir farkliligindan haberim yoktu. Benim icin yeni bir bilgi oldu bu. instagramda rmmbr_ kullanici adiyla paylasmistim ordan hatirlarsiniz. :) Ve size de merhaba. Hos geldiniz. :)

      Sil
  2. Cok güzel bir kitap okudugumuzu düsünüyorum kardeslik olarak. Ve sizin de dediginiz gibi yazi yazan hepimiz olarak bizi anlatiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bizim icin guzel bir deneyim oldu bu kitap. Aramizda ne Martin Eden'ler var da bizim haberimiz yok kim bilir.. :)

      Sil