8 Şubat 2014 Cumartesi

Jojo Moyes - Sevgilimden Son Mektup

"Bizim sevgimiz ancak dünya durursa biter."


Jojo Moyes'in ilk kitabı olan Senden Önce Ben kitabından çok etkilenmiş, onun etkisiyle de 2. kitabı olan Sevgilimden Son Mektup kitabını almıştım. Başlarda sıkıcı gelen bir türlü heyecan vermeyen kitap Jennifer ile Anthony'nin hikayesine giriş yaptıktan hızını aldı. 
2000 li yıllarda yasak aşk yaşayan bir gazeteci Ellie'nin arşivde tesadüfen bulduğu mektupla benzer bir yasak aşkın 1960 lı yıllarda da yaşandığını öğrenmesiyle olaylar örgüsü başlıyor. 
Bulduğu mektup üzerine mektubun sahibini araştırmaya başlayan Ellie, büyük bir aşk hikayesinin içinde buluveriyor kendini..
Kitap 3 bölümden oluşuyor. 2003, 1960-64 arasında gidip geliyor. 
Kitabın sonlarına doğru 1964 yıllarda bir final yapıyor. Aslında yapmıyor da, size final yapmış gibi gösteriyor Sevgili Jojo. Ben resmen yıkılmıştım o kısımda. Böyle de ani ve beklenmedik durumlar yaşanıyor kitapta.

"...
Saat sabahın dördü. Bu gece sana onun döneceğinin bilinciyle gözüme uyku girmiyor. Bunu yapmak çıldırmama sebep olabilir ama uzandığım yerde onun senin yanına yattığını, sana dokunup sarıldığını düşünmeden edemiyorum. O özgürlüğün bana ait olması için neler vermezdim.
...
Birlikte ancak birkaç saat veya dakika geçirebileceksek, her anını detaylarıyla zihnime kazımak istiyorum ki içimin sıkıldığı böyle zamanlarda onları anımsayabileyim.

Gerekiyorsa onun yanında kal aşkım ama onu sevme. Lütfen onu sevme.
Seni bencilce seven,
B"

Elinize böyle cümleler kurulmuş bir mektup geçse ne hissederdiniz?

"Zayıflığımdan ötürü beni yargılama lütfen. Dayanabilmemin tek yolu seni hiç görmeyeceğim, seni onunla birlikte görme ihtimalinden uzak olacağım bir yerde yaşamak. Dakika dakika, saat saat seni aklımdan atabileceğim bir yerde olmalıyım. Ama burada kalırsam bu mümkün olmaz."

"Kırık kalpler gençliğin tekelinde değildir."

Öyle işte..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder