29 Aralık 2013 Pazar

Suzanne Collins - Ateşi Yakalamak / Kitap&Film

75. Geleneksel Açlık Oyunlarına Hoşgeldiniz!


Öncelikle, bilin diye söylüyorum; bu kitap yorumu değil ve kitap içeriğinden bahsetmeyeceğim. Azıcık gevezelik edeceğim, hepsi bu. ;)

Serinin ilk kitabında olduğu gibi bunu da filmi izledikten sonra okumuş bulunuyorum. 
Nedendir bilinmez, bu seri bana bu şekilde daha çok zevk verdi. 
Bu kez tren rayından çıkmış ve olaylar olaylar olaylar..
Film ve kitap arasında kıyaslama yapabilmek adına film eleştirisini de yapmamış, kitabın bitmesini beklemiştim. Aferin bana!

İlkinde kitabı daha çok sevmiştim. Filminde eksik bir şeyler vardı. 
Belki de başlangıç kitabı olduğu içindir. 
Malum konuyu kitapta daha ayrıntılı görebiliyoruz.
Ama serinin ikinci kitabında aynı fikirde değilim. 
Kesinlikle filmi kitaptan çok daha başarılıydı.
Çünkü, (evet bir çünkü var) kitap tamamen Katniss'ın kaleminden çıkıyor ama film başka gözlerden de görmemizi sağlıyor. 
En çok takıldığım nokta, Finnick karakteri.
Filmde onu daha çok sevmiştim. (O karizma, o gülüş.. :P) Daha ön planda gibiydi. 
Kitapta sönük kaldı sanki. 
(Ama hiçbiri Gale'in yerini alamaz. :') )
Neyse, ne diyordum ben?
Kitabı filmin yanında sönük kaldı. 


Katniss, Gale, Petaa, Finnick hepsini sevdim.
Ama benim en başından beri (ilk film ve ilk kitaptan beri) favori 3 adamım var.
Haymitch, Effie ve Cinna!




Bu üçlü vazgeçemediğim favorilerim.
Özellikle Haymitch karakteri..
Şu Effie'deki asalete bakın hele! :')
Neyse, öyle işte. 


Serinin 2. filmini bir yıl merakla bekledikten sonra şimdi otur serinin son filmini bekle. 
Olacak iş mi allasen!
Hem de en heyecanlı yerinde bitmişken..
Bakalım film çıkana kadar kitabı okumamak için sabredebilecek miyim? :/

Not: Resimler alıntıdır.

4 yorum:

  1. Filmi hâlâ seyretmedim, çatlayacağım orta yerimden. Bu yazı ile merakım daha da arttı. :)) Üçüncü kitabı da okuyayım da öyle seyrederim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstünden aylar geçtikten sonra yorumlara cevap veriyorum. (Hiç utanmam da yok.)
      İzlemiş miydin acaba? (Bu soruyu sorarken utandım)
      3. kitap benim de okuma listemde. Ben onun merakından orta yerimden çatlayacağım. :D

      Sil
  2. Çok sevdim bu blogu..Kitaplı her şey çok güzel :)) Takibe aldım..Blogumu ziyarete beklerim..İsme tıklarsanız karşınızda olacağım :))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, blogunuz çok güzelmiş, benim bloguma da beklerim. www.benolmeden.com linke tıklamanız yeterli. asjfklajflsakflşdskglşdskglşsdklgşld

    YanıtlaSil