29 Aralık 2013 Pazar

Stefan Zweig - Satranç

OKUYUN! OKUYUN! OKUYUN!
Bu kitabı kesinlikle OKUYUN!
Ve tavsiye edin, OKUTUN!

Hayatımda okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Bir solukta bitti! 
"Şimdi ne olacak? Sonunda kim kazanacak? Nasıl kazanacak?
Dr. B.'ye ne olacak?"
Diye diye kitabın sonuna geldim. 
Hiç bitmesin istedim. Ama merakım ağır geldi ve bir oturuşta bitirdim. 

Bu kitabın varlığından elbette haberim vardı. 
Ancak o kadar methedilmiş ve sürekli oku oku diye o kadar ısrar edilmişti ki, 
kitabı okuma hevesim kaçmıştı. 
Sonra bir gün Okan Bayülgen radyo programında bunu sesli okudu. 
Ve ben o programı da kaçırdım. 
Ki ben, Okan Bayülgen'e de sesine de hayran ben..
Dinleyemedim.
Nette kayıtları vardı ama yine dinlemedim. 
Sebep; aşırı popülerliğin iticiliği. 
Popüler olan şeyler bana daima itici gelmiştir.
Şimdilerde pek göremiyorum kitabı ortalıkta.
Fırsat bu fırsat diyerek dün gece okudum işte.

Bir kez bile satranç oynamamış ben, oyunun nasıl oynandığını bile bilmeyen ben..
 Dr. B. ile delirmek üzereyken kitap bitti.

~*~

"Bir kitapçıda kötü bir dedektif romanını, kapağını bile açmadan yerine koyarken yaptığımız doğal devinimle masamızdan uzaklaştı ve sigara salonundan çıktı."

"Bize hiçbir şey yapmadılar, bizi tümüyle hiçliğin içine yerleştirdiler, çünkü bilindiği gibi yeryüzünde hiçbir şey insan ruhuna hiçlik kadar baskı yapmaz."

~*~

6 yorum:

  1. Stefan Zweig inanılmaz bir yazar, Satranç zaten etkisinden uzun süre kurtulamadığım bir kitaptı. Üstelik satranç zehirlenmesi olayına da yakalanma tehlikesi geçirmiştim. :D
    Amok Koşucusu'nu okudun mu bilmiyorum ama bence onu da çok seversin.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Hemen o kitabı da okuma listesine alıyorum. ^^

      Sil
  2. bayaa sevmişssin belli.
    ben kitaptan çok yazarın hayatından çok etkilendim, kitap ise kısa zaten bir çırpı da bitiyor okunmlaı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitaplardan çabuk etkilenirim. Bazılarını da zoraki bitirmek için zorla okuyabilirim. Ama Satranç kesinlikle favorilerim arasına girdi. :)

      Sil
  3. Benim de popülerliğinden dolayı ertelediğim kitaplardan Satranç.
    Sen sevdiysen kesin ben de severim , kesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de seversin ki. Kesin seversin.:))

      Sil