15 Aralık 2013 Pazar

Mustafa Kutlu - Hüzün ve Tesadüf


Bu okuduğum 3. Mustafa Kutlu kitabı oluyor sanırım. Geçenlerde sabah işe giderken biten kitabım yüzünden öğle arasında kitapsız kalınca alelacele almış ve 2 günde bitirmiştim. Kitap kısa hikayelerden oluşuyor. 
Hikayelerin hepsi güzel, güzel de..
Benim en çok, giriş kısmındaki Seyfettin'i Severdik hikayesini sevdiğim su götürmez bir gerçek..
Nasıl da içten ve samimi.. 
Hayali bile güzeldi.
Sevmemin sebebi şüphesiz ki, Kutlu'nun sizinle sohbet eder gibi, eski bir dostu anlatır gibi anlatmasıydı hikayeyi..

~*~

"Bu yazıyı apansız yazdım, çiçek açmış bir erik dalı gördüm, minibüste Neşet Ertaş'tan bir türkü dinledim. İşte yine bahar geldi, Öss sınavından çıkan çocuklar caddelere dağıldılar.
Kırlangıç yuva yaptı, arkadaşlar Yeni Şafak'ta yazmaya başladılar.
Yusuf'un o kalın, uzun, kara paltosu eskidi.
Eteklerinde sigara küllerinden desenler oluştu.
Zor da olsa Beşiktaş Kayseri deplasmanından galip dönüyor.
Simit kaç lira oldu acaba?
Hilmi Oflaz neden gözükmüyor ortalarda?
Şu sardunya susuz galiba...
Hukuk'ta okuyan şu delikanlı aşık..
Seyfettin olsa sorardık.."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder