30 Kasım 2013 Cumartesi

Murat Menteş - Dublörün Dilemması

"Canımın içi böyle şeyler yalnızca romanlarda olur."

*

Ruhi Mücerret kitabından aldığım o nefis tattan sonra diğer Murat Menteş kitaplarını okumasaydım ayıp olurdu. Aylardır kitaplığımda bekleyen Dublörün Dilemması kitabını korka korka elime aldım. 
Sebep: 
Ya Ruhi Mücerret'ten aldığım tadı alamazsam? 
Ya bu kitap hayalkırıklığına uğratırsa?
vs
Ama sağ olsun, daha giriş kısmında güzel olacağının sinyallerini verdi. 
Ruhi Mücerret'ten sonra beni en çok güldüren kitaplardan biriydi. 
Bana ordan bir adet Nuh Tufan gibi bir arkadaş lütfen! 
Bir de Murat Menteş'in kafasından istiyorum. :P


~*~
Doğar doğmaz reddedilmiştim, hayatım boyunca öyle çok kovulmuştum ki, buna alışık olduğumdan emindim, fakat bu defa feleğin çemberinden çıkamadım.
*
Dünyaya onu görmeye gelmişim gibi. İlk bakışta nakavt etti beni.
*
+Ciddi misin sen?
-Ecel kadar.
*
Kötü adamların cehaleti sayesinde acaba kaç kişinin ömrü uzamıştır?
*
Benim ömrüm, her birini gebertmek istediğim insanlarla aramdaki buz dağlarını eritmeye çalışmakla geçiyor.
*
Yeşil banknotlar kamuflajdan başka bir işe yaramıyor: Aptallığı, beceriksizliği, acizliği, yalnızlığı kamufle ediyorlar. Ayrıca, yetimlik zaman aşımına uğramaz, haddizatında yetim olmayanlar da yetimliğe doğru seyreder. Yani kimsesizlik, kimsenin tekelinde değildir: Kainat ve tarihin bekleme salonunda biraz soluklanıyoruz, çoğunlukla da adımız anonslanmadan kainata ve tarihe gömülüyoruz.
*
Dostlarımız, biz caddenin kenarında alevler içinde yanarken, karşıya geçip üstümüze işemeye üşenen kimselerdir.
*
Hedefe ulaşan, her şeyi ıskalamıştır.
*
Boşlukta, yokluğu hiçliğe dönüştürmeye çabalıyoruz.
*
Hiçbir aşkta umuda yer, sebebe lüzum yoktur.
*
Aşk, insanın şahsiyetini pekiştirir. Çünkü hayatın manası, aşk bohçasında gelen bir hediyedir. Mevcudiyetinin hakkını vermek, hiç değilse mazeretini bulmak isteyen insan yalnızca aşka müracaat edebilir.
*
Ben infilak etmek üzereyken hayatın hala akıp gittiğini görüp iyice hınçlandığımı biliyordum.
*
Sana baktıkça tatlım, Rus ruletinde kaybetmenin acısı gibi bir acı duyuyorum.
*
Yanılgılarımızın çoğu, düşüneceğimiz yerde duygulanmak ve duygulanacağımız yerde düşünmekten doğar.
*
Gök gürültüsü korkutur, fakat asıl işi yapan şimşektir.
*
Bu sandıkta çeyizimin küllerinden başka bir şey yok.
*
Keder insanı erdemli kılar.
*
Hile, satışın; istismar, kârın; tehdit ise müşteri sadakatinin garantisiydi.
*
Biz bu çağın fiyakalı kaybedenleriyiz.
*
Gördüğün gibi ben hayati bir iflas yaşıyorum. 
Senden ne haber?

:)

2 yorum:

  1. ferruh fermandayım bitti sayılır de mi :D ama bitsin öyle yorumumu yapayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sona yaklaşmışsın. Bitti sayılır. :D Aklıma geldikçe gülüyorum yaa :D

      Sil