6 Ekim 2013 Pazar

Mustafa Kutlu - Uzun Hikaye

*

Ben o zamanlar on altı yaşındaydım, lise birde. İnce uzun bir oğlan. Saçlarım kirpi gibi dik duruyor; ne yana, ne geriye taranmıyor, beni deli ediyordu.
Babam "İnatsın inat... İnatçı adamın saçı yatmaz. Dedene çekmişsin besbelli. Keşke annene benzeseydin." diyordu.
Keşke...

*

İşte konuştu billur sürahiden su döküldü.

*


Uzun hikaye benim için bir talihsizlikler serüveni oldu sanki.
Önce kitabın orjinal kapaklı (resimdeki) baskısını bulamayarak başladım mesela. O baskıyı almadan okumak istemedim uzun süre. Filmini de kitaptan önce izlemek istemiyordum. Sonra geçenlerde tvde vereceklerini duydum. Dayanamadım izledim. Kitabını okumadığım için film bende harika bir his bırakmıştı. Etkilenmiştim. O ara kitap alışverişi yaparken eski baskıyı bulamayacağım kanaatına varıp almıştım kapağında film afişi olan kitabı. Filmden etkilenince diğer kitapları bir kenara koyup hemen o gece başladım kitabı okumaya. Okudukça anladım hata yaptığımı. Ne hatası mı? Kitaptan önce filmini izleme hatası elbette. İzlememeliydim o filmi. Sabretmeli beklemeliydim. Kitapla filmin tezatlığı, bende nasıl bir hayalkırıklığı yaşattı anlatamam. Kitap enfesti. Bu bir kitap yorumu filmle kıyaslama yapmam istemiyorum ama işte gel sen bir de yüreğime sor bunu.
Mustafa ah Mustafa...
Tuğçe Kazaz'ı Münire rolüne sırf gözleri için almışlar gibi. Yanlıştı çok yanlış.
Tamam kabul ediyorum, Kenan İmirzalıoğlu çok yakışmıştı o role. 
Neyse mevzu kitap. 
Filmi önce izlediğim için ister istemez, okurken sahneler tezatlık oluşturdukça kopuveriyorsun olaydan. 
Tekrar başa dönüp okuduğum kısımlar oldu bu sebeple. 
Allah'ım hala nasıl böyle bir hata yapabildiğimi aklım almıyor. 
Tamam Osman Sınav harika bir iş çıkarmış, ona sözüm yok.
Can alıcı sahneleri cımbızla çekmiş almış kitabın içinden.
Ama öyle işte..
Filmin etkisinden tamamen çıktıktan sonra, yani okurken filmle kıyaslamaya yapmayacak hale geldiğimde yeniden okuyacağım. 
Çünkü eser nadide.
Ve bir daha kitabını okumadan filmini izlemeyeceğim. 
Bu da bana ders olsun!

Son olarak Mehmet'in film hakkındaki yorumuna da bakmanızı tavsiye ederim.
Sağlıcakla..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder