29 Ekim 2013 Salı

Benim Dünyam

"İmkansız; Mahir Hoca'nın Ela'ya hiç öğretmediği bir kelime."


Baştan söyleyeyim, Benim Dünyam filmi Black isimli bir Hint filminden uyarlamadır. İnternette bazı sayfalarda bu tartışma konusu olmuş. Çaldı, çırptı, hazıra kondu vs. Filmi izlerseniz zaten filmin başında Black filminden uyarlama olduğu yazıyor. Ha bir de şu var, ödüllü filmi sırf gişe yapmak için aldı yazanlar vardı. Güldüm. :)
Çok sevdiğim bir arkadaşıma filmi mutlaka izle, çok güzeldi dediğimde o da bana benzeri bir savunma yaptı. "Black daha güzeldi, onu izlemediğin için sana güzel gelmiştir." dedi. (Patlak seni seviyorum. :*) Ben filmler arasında kıyaslama yapılmasından yana değilim. O 2005 te yayınlanmış bir Hint filmi, bu 2013'te yayınlanmış bir Türk filmi. Bir kere görsellik açısından bile ikisi birbirinden ayrı. İkisinin verdiği tat farklıdır. Neyse.. 

Film, 2 yaşında geçirdiği bir rahatsızlıkla kör ve sağır olan Ela isimli kız ile görmeyen ve duymayan bir çocuğun dünyasını, siyahın anlamını değiştirmek için Ela'nın hayatına giren Mahir Hoca'yı anlatıyor. 

Filmi uzun zamandır bekleyen biri olarak, beklediğime değdiğini söyleyebilirim. Beren Saat'in yapmacık olacağını düşünüyordum ama beni şaşırttı. Sırf Uğur Yücel için bile izlenebilir aslında. 

Filmin ilk dakikasından son dakikasına kadar ağladım. Sanırım fazlasıyla duygusal bir anımdaydım. 
Ve mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.
İster sinemada izleyin, ister evde. 
Ama izleyin.


"Hayat dondurma gibidir. Eriyip gitmeden yaşamak lazım."

Hayatlarımıza Mahir Hoca gibi insanlar girmesi temennisiyle, kalın sağlıcakla..

5 yorum:

  1. Ekranda Beren saat görmekten gerçekten midem bulandı. Ama filmi de çok merak ettim, kararsız kaldım şimdi ...

    YanıtlaSil
  2. aynen ben de black uyarlaması diye izlemek istemyiorum en azından önce orjinalini izlemeden :/
    illa ki güzeldir ama nerdeyse eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de vakit bulabilirsem orjinalini de izleyecegim ama Hint filmleri uzun dakikalari ile meshur oldugu icin bu vakti bulmam epey zaman alacak gibi..

      Sil
  3. Bu arada dün akşam izledim filmi. Ah dedim tam kaptırıyorum kendimi ara verdi lavaboya gittim aynada BEREN! dergide beren aynada beren , filmde beren , tv de beren , dizide beren !
    Tüm büyü kaçtı gene tabi ama o Ela'nın küçüklüğünü oynayan kıza şapka çıkarttım. Aman Allahım o ne oyunculukdu. Bir de kızkardeşi ile aile masasındaki hesaplaşmalarında çok ağladım :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masadaki hesaplasma sahnesinde ben de cok aglamistim. Bir de hastanedeki ellerin bagli oldugu kisimda sanirim. Kucuk kiz kendini aşmsti zaten. Bir de onceki gun dershanedeki Turkce hocamiz soyledi. Beren bu filmde daha iyi rol yapabilmek duyguyu yansitabilmek icin epey arastirma yapmis. Gorme ve isitme engellilerle gorusmus vs. Yuzunu bu kadar eskitmemis olsaydi insanlarda cok daha iyi etki birakabilirdi bence.

      Sil