15 Eylül 2013 Pazar

Now is Good / Aşk Şimdi


Türkçe'deki adıyla Aşk Şimdi. Aslında düşününce, filmin Türkçe adı hem uygun hem değil. Orası biraz karışık. Ama ben orjinal adıyla kalmasını yeğlerim. Çünkü, adı gibi bir film. 


İşte tam olarak bu replik yüzünden uzun zamandır bu filmi izlemek istiyordum. 

Tessa Scott, 4 yıldır lösemi hastasıdır ve iyileşemeyeceğini anladığında tedavi olmayı bırakmıştır. Bunun yerine ölmeden önce yapmak istediklerine dair bir liste hazırlar. Liste gidişata göre değişir. Ancak istediği çok önemli bir şey vardır. Ölmeden önce aşık olmak! Ve o sıralarda yeni komşu Adam ile tanışır.. 

Film, Before I Die isimli kitaptan uyarlanmış. Kitabın adından filmin içeriği kolayca anlaşılabiliyor sanırım. Filmdeki mesaj ise açık ve net: "Hayat çok kısa, anı yaşa!" 

İzlerken yanınızda selpak bulundurabilirsiniz. Özellikle yarıdan sonra olay fena bir gidişat sergiliyor. Ama keşke daha önce izleyeseydim dediğim bir film oldu. Tavsiye edilir. 

Filmden alıntılar gelsin o zaman: 



+ Sana bir şey söyleyeceğim. Ama kimseye söylemeyeceğine söz vermelisin, tamam mı? Burada hasta değilim. Artık hasta değilim. Sadece bu ağacın üstünde kalmam gerekiyor. Modern dünyadan ve onun makinalarından uzakta olmalıyım. Böylece hasta olmayacağım. Eğer istersen sen de benimle kalabilirsin. Kalmanı isterdim. Bir şeyler inşa ederiz, barınaklar ve yollar. Sebzeler yetiştiririz. Güvende oluruz. 




+ Sadece ismimin bir yerlerde olmasını istiyorum.
- Unutulmayı kafana takmamalısın, Tess.



- Her yerdesin Tessa.
+ Yaptı. Dünyaya ismimi yazdı. 

**

- Tess, başka şansım yok biliyorsun. 
+ O kelimenin ne demek olduğunu dahi bilmiyorsun sen. 



+ Orada olmak istiyorum. Doğumda beni istemiyorsan dışarıda otururum ve sonra girerim. Bebeğini ilk tutan insanlardan biri olmak istiyorum. 
- Daha 5 ay var.
+ O zaman tutunacak bir dalım var demektir. 

**

+ En iyi arkadaşımın doğumu nisanda. Bebeğini görebilecek miyim?
- Hayır. 



- Seni hayal kırıklığına uğratabilir.
+ Uğratmayacak.
- Ya uğratırsa?
+ O zaman sen varsın. Her zaman ki gibi.




+ Nasıl olacağını anlat bana.
- Bundan böyle fazla yemek istemeyeceksin. Susuzluk çekeceksin. Bazen ateşleneceksin. Fazla uyumak isteyeceksin. Az ya da hiç enerjin olmayacak. 
+ Acıyacak mı?
- Hayır. Morfin acı hissetmemeni sağlayacak. Bu güzel rüyalar görmeni sağlayacak. 
+ Sence korkacak mıyım?
- Bence dünyadaki en kötü şansa sahipsin. Senin yerinde olsam, ben korkardım. Ayrıca inanıyorum ki, bu son günlerini nasıl geçiriyorsan bu olması gerektiği gibi olacak. 
+ Günler demenden nefret ediyorum.
- Çok yakında bilincin gidip gelmeye başlayacak. Bazen cevap vermeye gücün olmayacak, ama bileceksin insanlar orada, konuştuklarını duyacaksın. Ve sonunda öylece kopup gideceksin.. Başka sorun var mı?
+ Hayır. Hayır, yok. 

**

- Saçların uzuyor.
+ Yeterince hızlı değil.


- Benden ne istiyorsun Tess?
+ Benimle kal. Geceleri benimle kal. Geceleri birlikte uyumak. Birlikte uyanmak. Kahvaltı yapmak.
- Gerçekte ne istiyorsun?
+ Karanlık olduğunda benimle olmanı istiyorum. 
..
- O bir kar meleği. :)



+ Yeniden bir hayatın olacak.
- Hiçbir zaman bir hayatım olmadı. Muhasebeciydim ben.

**

+ Adam! Düşmeme izin verme! Düşüyorum! 


+ Anlar.. Hayatlarımız an dizelerinden oluşur. Her biri sona doğru bir yolculuk. Bırak aksın. Bırak hepsi aksın. 

**

- Veda etmelisin Cal..
+ Hayır.
- Hadi hayatım, bu önemli.
+ Ölümüne sebep olabilir.
- Senin söylediğin hiçbir şey onu öldürmez tamam mı?
- Artık gidebilirsin, gidebilirsin..
+ Hoşça kal Tess. İstersen bana dadanabilirsin. Korkmam. 




7 yorum:

  1. Güzel bir drama..merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. O kadar ağladım ki her zaman izleyeceğim en muhteşem izlediğim film peçete bulundurulmalı seni seviyorum Dakota fanning...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne harika bir oyuncu degil mi? Resmen bize yasatt duygulari..

      Sil
  3. Ağladım lannnn harika Bi film

    YanıtlaSil