4 Ağustos 2013 Pazar

Under the Hawthorn Tree / Alıç Ağacının Altında

Arkadaşımın tavsiyesi üzerine izlediğim, orjinal ismi "Shan Zha Shu Lian" olan Çin yapımı film (Under the Hawthorn Tree) -Alıç Ağacının Altında-gerçek bir hikayeden alınmış.


Ai Mi'nin aynı adlı romanında uyarlama bu filmi Çin Kültür Devrimi'nin sonlarında Hubei Eyaleti'nin Yinchang kasabasında geçer. Jing Qui'nin babası sağcı olduğu için hapse atılmıştır. Öğretmen annesi ve kendisi de gözetim altındadır. Bir gün Jing Qui okul yapımında çalışması için Yinchang kasabasına gönderilir. Oradai babası yüksek rütbeli asker olan ve askerliğini o kasabada yapan Lao San ile tanışır. Güzel şehirli kızJing Qui ve yakışıklı Lao San arasında saf bir aşk başlar.  Bilgi İçin Tıkla!



Normalde Uzak Doğu, Asya filmlerine aşinayım, ancak Çin filmlerine dillerinin telaffuzu sebebiyle midir bilmiyorum, pek ısınamadım. Ancak bu filmde dillerinin beni çok da yormadığını farkettim.

Film "aşırı" durağan. Bunu açık yüreklilikle söyleyebilirim. Kimse bu kadar durağan bir filme kolay kolay katlanamaz. En azından benim çevremde bu filmi izleyecek adam hemen hemen hiç yoktur. 

Filmi bildiğimiz aşk filmlerinden ayıran en büyük özelliği bence, genç Lao'nun inanılmaz fedakarlığı ve Jing'in aşırı derecedeki saflığı... 

Tüm film boyunca gıkım çıkmadan izledim. 2 saat boyunca pc başında sessiz sakin ilerleyen filme baktım. Güldüğüm anlar oldu. Önce sonunu biraz tahmin eder gibi oldum. Sonra yok canım, öyle olmayacak galiba dedim. Sonra tüm o sessizliğin ardından gelen son... Filmin tek ağladığım sahnesi de o son sahne oldu zaten.

Bana biraz Japon yapımı olan Koizora (Sky of Love) filminin sonunu anımsattı. Ama elbette ikisinin verdiği his farklıydı. 

Bana göre güzel bir filmdi. Ama öyle kolay kolay kimseye öneremem. Çünkü durağanlığı sabır gerektiriyor. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder