4 Ağustos 2013 Pazar

Taare Zameen Par / Her Çocuk Özeldir / Yerdeki Yıldızlar

Ve içinde çocuk olan her şey güzeldir. Kitaplar, filmler, oyunlar, kahkahalar..


Yine bir Aamir Khan filmi ve yine tutamadığım gözyaşlarım... Aamir Khan filmlerinden izlerken durmaksızın ağladığım 2. film oluyor bu. 3 Idiots filminden sonra gönül telime bu denli dokunan ikinci film Taare Zameen Par. Her Çocuk Özeldir/ Yerdeki Yıldızlar. Bu zamana kadar nasıl olursa izlememişim ben bu filmi dedim durdum kendi kendime. Bu nasıl bir kayıptır? Film nasıl böyle saklı kalmış anlam veremedim. 3 Idiots'tan sonra bu denli insanlık dersi veren harika bir film... O Amerikan filmleri iyi halt yemiş.


Bu film rolden ibaret değildi sanki. Bir ben mi böyle düşünüyorum acaba? Orda ki hiç bir oyuncu rol yapmıyordu. her şey gerçek gibiydi. O derin çocuk bakışları, öğrencisini gerçekten anlayan öğretmen bakışları... Her şey öyle gerçek öyle içtendi ki. Bir ben miyim böyle düşünen? O kadar Aamir Khan filmi izledim. 3 Idiots ve bu film kadar etkilenmedim. 

Filmin hemen hemen her sahnesinde ağladım. Gecenin bir yarısı kimseyi uyandırmamak için nasıl güçlükle çıt çıkarmadan ağladım görülmeye değerdi. Filmin konusunu bilerek anlatmıyorum. İzleyin de görün ne anlatılıyormuş filmde. Anlatmakla anlaşılmaz böyle duygular. 




Film sayesinde disleksi / öğrenme bozukluğu hastalığını da öğrenmiş oldum. Filmden hemen sonra bir de hastalığı araştırdım. 
Disleksi hastalığının zeka ile alakası yokmuş. Zeka ile ilgisi olmadığı gibi bu hastalığa sahip çocukların bir çoğu zeki olabiliyormuş. Hastalık tamamen dil ve hafızayla alakalıymış. Disleksi hastalığına sahip dahiler de varmış. Albert Einstein, Walt Disney, Leonardo Da Vinci, Mozart, Bill Gates gibi ünlü isimler mesela. Bu sebeple hastalık dahi hastalığı olarak da anılıyor. 

Filmde altı çizilesi, hayat dersi veren öyle çok replik vardı ki, yine not alamadım tabi. Sanki gözlerimi ayırsam çok şey kaçıracakmışım gibi hissettim.

İzleyin, izlettirin.

Not: İçinde çocuk teması olan film önerileriniz varsa ve benimle paylaşırsanız çok memnun olurum. :)

1 yorum: