7 Ağustos 2013 Çarşamba

Sibel Eraslan - Saklı Kitap

"Niçin böylesin sen?"
"Çünkü insanım.."
"Bu direnci nereden alıyorsun?"
"İçimdeki saklı kitaptan ve ruhumun gezindiği yerlerden.."


28 Şubat 1997. Benim ilkokula gittiğim yıllar.. Tabi çocuğum anlamıyorum tam olarak, ama ülkede yanlış bir şeyler olduğunun bilincindeyim. Tvde üniversitelere alınmayan başörtülü genç kızların haberleri dönüp duruyor. Postmodern darbe diyorlar adına.. 
İkna odalarına alınan kızlar, T damgalı isimsiz dosyalarıyla sorgulanıyor. 
Türkiye tarihinin utancı 28 Şubat! 

Sevgili Sibel Eraslan, Saklı Kitap'ta toprağından koparılan çiçeklerin, 28 Şubat sürecinde yaşadıklarını almış kaleme.. 
Tek istedikleri okumaktı her birinin..
Okumak ve okutmak kendi gibi okumaya susamış gençleri..
Hiçbir suçları yoktu, başörtülerinden başka..
Başörtüsü suç muydu peki? 
Kimseye zararları yoktu.
Nasıl bir zihniyetti 28 Şubat'ı yaşatanların zihniyeti?
O ikna odalarındaki zihniyet neydi?
Genç kızlara -T- damgası vurup fişleyenlerin aklından neler geçiyordu?
T'nin anlamı neydi? 

Kıtmir'in dilinden yazılmış 7 Uyuyanlar'ın hikayesi saklı bu kitapta..
Ashab-ı Kehf'e uzanan bir yazı..


Ben çok etkilendim bu kitaptan..
Ağlayacak kadar..
Kendimi koydum her birinin yerine..
Yükü omuzlarımı eğdi..
Suçlu hissettim kendimi..
O gün orda olamadığım için..
Kitabı okuyun, okutun..

Kalın sağlıcakla..

1 yorum:

  1. buda alınacak kitaplar listemde ...harika kitaplar okuyon ya :D

    YanıtlaSil