4 Ağustos 2013 Pazar

Selam

-Senin atalarının izini bu topraklardan neden çıkartamıyorlar biliyor musun Adem öğretmen? Çünkü selamla geldiler. Kılıçla geleni söküp atarsın. Ama selamla gelene ancak “aleykum selam” diyebilirsin.-

O zaman Selam olsun dostlar..


Film Senegal'de bir ailenin dramıyla ve 3 öğretmenin aynı gün farklı kıtalara öğretmenlik yapmaya gitmesiyle başlıyor. Dakika bir gol bir diyerek ağlamaya başladım zaten... 
Harun öğretmen Afrika'ya, Zehra öğretmen Afganistan'a, Adem öğretmen ise Bosna'ya gönüllerde tohumları yeşertmek için gider. Onlara bu dünyada barışın da olduğunu göstermek için Selam ile giderler. Ve hepsi birbirinden farklı hayatların içinde ortak mücadelenin içine girerler. 

Farklı dil, din, ırk  ve renklerin ortak köprüsü olur 'Selam'.. 

Khadim: "Nefret ne renk Aya?"

Zehra öğretmen: “Bütün nehirleri birleştiren tek köprüdür Selam”
Adem öğretmen: "Selâmün Aleyküm demek benim kalbim, aklım, dilim size dosttur, zarar gelmez demektir."

Almir: "İntikam ne renk?"

Filmi önyargısız izlerseniz mesajı güzel ve tatmin edici. Ama önyargılarınızla izlerseniz bir şey anlamaz ve en düşük puanı verirsiniz.

Ben çok sevdim. Özellikle Senegalli aileyi, Harun öğretmeni ve Adem öğretmeni.. 
En çok da Khadim'i sevdim ben..
İyiki de izledim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder