4 Ağustos 2013 Pazar

Nazan Bekiroğlu / Yusuf ile Züleyha



Uzun zaman önce sevgili Mehmet'in Ne Oku(!)muşum? listesinden gözüme kestirdiğim kitapları liste yapmıştım. Yavaş yavaş denk geldikçe o kitaplardan okumak istediğimi satın alıp okuma planı yapmıştım. Yaklaşık 1,5-2 ay önce de gittiğim kitapçıda kitabı görünce hemen aldım. Okumaya da başladım ama malum meseleler sebebiyle çok da okuma fırsatı bulamamıştım. Kitabı ancak bir iki gün önce bitirebildim. Ve iyi ki de okumuşum.

Kitap bildiğimiz Hz. Yusuf ile Züleyha'nın hikayesi... Ama yazar farklı bir bakış açısı getirmiş sanki. Sankisi yok bu işin cidden öyle.

Nazan Bekiroğlu'nu ilk kez okuma fırsatı buldum. Kalemi cidden farklı geldi bana. Öykümsü bir anlatımı var. Bazen şiir gibi... Bazen de anılarını anlatıyor gibi... En çok da gönlünden ne geçiyorsa onu yazıyor gibi...

Önce Yakup oluverdi. Sonra Kurt... Kuyu oldu, Ayna oldu.. Fazlasıyla girmişti bence Züleyha'nın gönlüne. Züleyha olup çıkıvermiş gibi... Sonra Yusuf oldu... Girdi gönlüne Yusuf'un.. Ardından Firavn...

Nazan Bekiroğlu, farklı bir açıdan gösterdi Yusuf ile Züleyha'nın hikayesini... Girdi gönüllere ve gönüllerle bir oldu. Kalemi çaldı beni gönlümü...

Bu kitap üzerine uzunca bir yazı yazılır aslında.. Ama nedense ben anlatırsam büyüsü bozulacakmış gibi hissediyorum.  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder