4 Ağustos 2013 Pazar

Kitap'


JANE AUSTEN / AŞK VE GURUR

 Jane Austen imzalı Aşk ve Gurur kitabı dünyaca çok ünlü bir kitap olup, benim de gözde kitabımdır. Öncelikle filmini izlediğim bu güzel kitap, özellikle Lizzie ve Darcy karakterleriyle kalbime taht kurmuştur. Kitabın asıl ismi Pride and Prejudice, yani Aşk ve Önyargı. Bana göre orjinal ismi içeriğine daha uygun. 

Lizzie ve Darcy arasında nefretle başlayan tutku dolu aşkı okurken, yazar gereksiz ayrıntıları canınızı sıkabilir ama benim filminden gelen bir hayranlığım olduğu için bu beni sıkmadı. 

Bence herkes bu kitabı okumalı ve filmini izlemeli... 

~*~

MEGAN GROSSER & KERRY COOK / HER ŞEY AŞK İÇİN


Megan Grosser ve Kerry Cook imzalı Her Şey Aşk İçin kitabı, aşkı uğruna Taç Mahal'i yaptıran Şah Cihan'dan Marilyn Monroe'ya daha bir çok çok ünlü ismin yaşadığı gerçek aşk hikayelerinden oluşuyor. 

Kitapta beni etkileyen çok fazla hikaye olmuştu. Bildiğimi sandığım şeylerin aslında gerçek olmadığını ve o aşkların altında daha büyük dram ve acı olduğunu öğrendim.

Benim için etkileyici bir kitaptı. Heyecanla okudum. 
Herkese de tavsiye ederim. 


~*~

SABAHATTİN ALİ / KÜRK MANTOLU MADONNA


Sabahattin Ali ile tanıştığım ilk kitap Kürk Mantolu Madonna bana Ankara'daki arkadaşımdan hediye gelmişti. Ne kadar anlamlı bir seçim yaptığını kitabı okuduktan sonra daha iyi anladım. x

Bu kitapta anlatılanlar gerçek gibiydi. Gündelik hayattan alınmıştı. Zavallı Raif Efendi... Beni nasıl da üzmüştü okurken. Sanki o Raif Efendi, gönlümden biri gibiydi. 

Türk edebiyatının kesinlikle en iyi kitaplarından biri olduğunu düşünüyor ve herkesin kitaplığından bulunması gerektiğine inanıyorum.

~*~

CARL PHILIPS / GÖNÜL KAÇANI KOVALAR

Carly Philips imzalı Gönül Kaçanı Kovalar kitabı, benim için gereksiz vasat kitaplardan biri.. Tamamen zaman kaybı olarak düşündüğüm kitabın hikayesi tahmin ettiğiniz üzere bir aşk macerası.. Ama biraz polisiye karışmış hali... 

Julia Quinn, Judith Mcnaught gibi yazarların yazdığı o çok meşhur, lise çağlarında okunan aşk romanlarından... 

Sanırım ben o devirleri geçeli çok olduğu için kitap benim için vasat not aldı. 

Ergenlik çağındaki kızlar okursa beğenebilir. :)

~*~

CHRISTY BROWN / SOL AYAĞIM


Christy Brown imzalı Sol Ayağım kitabı bir otobiyografi kitabıdır. Yazarın kendi yaşam mücadelesini anlattığı bu kitap beni daha ilk bölümden etkilemiş hatta uzun zaman sonra ilk kez okurken ağladığım kitaplar listesine girmiştir. 

Christy'nin verdiği yaşam mücadelesi, herkes tarafından okunmalı... 
Belki sizde de bi' kalkıp silkelenme hissi uyandırabilir.


~*~

KHALED HOSSEINI / BİN MUHTEŞEM GÜNEŞ

Benim gerçekten ne tarzdan hoşlandığımı anladığım kitaptır. "Bin Muhteşem Güneş
Gerçek hayatın içinden, yaşam savaşı veren, bir şeyler için mücadele eden insanların hayatını anlatan kitaplar beni gerçek anlamda tatmin ediyor. İşte bu da öyle kitaplardan...

Yazar zaten kendini kanıtlamış. Kitap da okuyucuyu tatmin eden cinsten.. 
Meryem ile Leyla'nın o mükemmel hayat mücadelesi içime dokundu.. Yüreğime işledi. Daha da çıkmaz.. 
Bu kitabı okuyun okutun..

~*~

MITCH ALBOM / BİN GÜN DAHA


Mitch Albom isimli yazarın Bir Gün Daha kitabını D&R'ı talan ederken tesadüfen görüp almıştım. Arkadaşımın tavsiyesiydi. 
Kitap kısa kısa bölümlerden oluşuyor. Bir adamın annesine yaşattıkları üzerine yaşadığı pişmanlıkları anlatıyor. Bu da yürek burkan kitaplardan yani.. 

Her anımızın aslında ne kadar önemli olduğunu anlatıyor. Sabah evden çıkarken bir öpücüğü çok gördüğünüz annenizi, akşam eve döndüğünüzde orda bulacağınızın garantisi var mı sizce?



~*~

KADİR AYDEMİR / SONSUZ UNUTUŞ


Kadir Aydemir imzalı Sonsuz Unutuş, bir öykü yumağı... 

Sırf "Neden bu kadar popüler oldu?" sorumun yanıtını bulmak adına aldığım, kısa kısa öykülerden oluşan kitap okuyan herkesi tatmin etse de beni tatmin etmedi. Belki de öykü kitabı olduğu içindir bilemiyorum. 

Benim okuyacağım kitapların sürekli bir konusu olmalı.. 
Başka türlüsü bana göre değil..



~*~

BUKET UZUNER / ŞEHİR ROMANTİĞİNİN GÜNLÜĞÜ

Kitaplaşalım mı? etkinliğinden gelen hediyem. İlk Buket Uzuner kitabım. "Şehir Romantiğinin Günlüğü" Bir seyahatname kitabı...

Uzuner'in kendi gezi maceralarından oluşan kitap çok hoştu. Öyle güzel anlatmıştı ki, kitabı okurken orda geziyor gibi hissetmiştim kendimi... 

O otel odasını ve çölde içilen çayı çok merak ettim. İnsanda gidip gezme hissi uyandıran bir kitaptı. 


~*~

DAVID ELLIS / BOŞ YATAK


David Ellis'ın Boş Yatak kitabı benim için en iyi polisiye kitaplardan biridir.

Bir gece yatağından kaçırılan 3 yaşlarındaki bir kızın, davasıyla ilgili konuyu alan kitap bu olay nedeniyle yolları ayrılan iki yakın dostun yeniden bir araya gelişini de anlatıyor. 

Küçük kızı kimin kaçırdığını bulmaya çalışırken "Hah, işte bu!" dediğiniz anda yazar sizi ters köşe yapıyor.

Macera polisiye sevenler mutlaka okumalı.. 




1 yorum:

  1. hepsini çok güzel yorumlamışsın çoğunda aynı görüşteyim seninle

    YanıtlaSil