7 Ağustos 2013 Çarşamba

İskender Pala - Leyla ile Mecnun

"Bir bütün idim ben Leyla ile. Sense Leyla'yım diyorsun. 
Sen Leyla isen eğer; beni yakmaya hayalin yeter, takatim yok sana kavuşmaya.."


Leyla ile Kays'ın efsane aşk hikayesi.. Bizim bildiğimiz en iyi çıkış ise Fuzuli'nin Bağdat valisi Kanuni Sultan Süleyman'ın isteği üzerine yazdığı Leyla vü Mecnun mesnevisidir. Bu aşkı böylesi efsaneye dönüştüren de bu mesnevi değil midir zaten? 

İskender Pala yine kullanmış o güzel kalemini, her zamanki gibi. 
Aşkı aşkla yazmış belli.
Kitap incecik ama içi dersin dolu dizgin.. 
Mecazi aşktan İlahi aşka geçiş serüveni..
Kays'ın Mecnun olma efsanesi..

"Ben ki varım; sen içimdesin, bunu bil!.."

2 yorum:

  1. Geçenler de yine daha okumadan etkilenmiştim İskender Pala'nın bu güzel kitabından. Almak kısmet olmadı ama şimdi tam oldu, mutlaka okumalı :)

    YanıtlaSil