10 Ağustos 2013 Cumartesi

Gönül Yarası

Siz hiç, unuttuğunuz bir şeyi hatırladığınızda gözleriniz dolacak kadar mutlu oldunuz mu?
Son zamanlarda bu bana sık sık oluyor. 
Özellikle de yıllar öncesine ait bir anı, bir kitap ya da bir müzik hatırladığımda..

2005 yılında Gönül Yarası isimli bir film vizyona girmişti hatırlarsanız.
Meltem Cumbul, Şener Şen ve Timuçin Esen'in oynadığı..
Film bence bir efsaneydi. Gerek konusu, replikleri, oyunculuklarıyla. Gerekse müzikleriyle. 
Özellikle de Dünya (Meltem Cumbul) 'nın Etek Sarı türküsünü okuduğu sahne benim için özeldir. 

Merak edenler için: 


2006 yılında, yine bu aylarda olması lazım (okul tatildi), bir kitap okumuştum.
Kitabı da tesadüfen, bir kitapçıda görmüştüm. 
Film ile aynı isimli, Gönül Yarası. 
Filmin etkisinden midir bilinmez konusuna bile bakmadan kitabı hemen almıştım.
Okumaya başladığımda, beklentimin dışında olduğundan sanırım (ya da filmle mukayese ettiğimden olabilir) sıkılmış hatta daha ilk  sayfada bırakmayı düşünmüştüm. 
Sonra elimde okuyacak başka kitap olmaması sebebiyle okumaya devam etmiştim. 
Kitabın ilk 20-25 sayfasından sonra oturduğum yerden kalkamamıştım. Akşam olmadan da kitap bitmişti. 
Kitaplarımızı o zamanlar takasla aldığım için maalesef bende kalamamıştı. 
1 yıl önce okuduğum kitapların listesini hazırlarken, bu kitabın sadece kapağının rengini hatırlıyordum. 
Yeşil.
Başka hiçbir şey yoktu. 
Adından esinlenerek hatırlamam gereken filmi bile hatırlayamıyordum.
Yeşil bir kitap.
Sonra bugün, bir blogger arkadaşımın postunda bir kitapçı linki gördüm.
Kelepir kitap satışı linkine tıklayıp, listelere göz atarken bir yazar ismini okuyup geçtim. 
Ahmet Günbay Yıldız. 
Yazarın ismini defalarca okudum "Nerden hatırlıyorum bu ismi?" diye diye kendimi yiyip bitirdikten sonra, yazarın diğer kitaplarına bakmak aklıma geldi.
Gönül Yarası kitabını gördüğümde yaşadığım mutluluk tarif edilemez.
Uzun zamandır adını hatırlamaya çalıştığım kitabı sonunda bulmuştum.
Bir sonraki kitap siparişimde, alacağım ilk kitap Gönül Yarası olacak..
Eğer sizler de okumadıysanız, okumanızı tavsiye edebilirim. 

2 yorum:

  1. çok merak ettim ki ben şimdi, hemen sepetime ekleyeyim. arada böyle tavsiyeye uyan taraflarım vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yine de beklentilerini azami tut. Sonra "vay efendim sen tavsiye ettin de şöyle dedin de böyle dedin de.." diye başlayan cümleler kurmazsın. :P

      Sil