4 Ağustos 2013 Pazar

Adam Fawer / Olasılıksız

2013 yılındaki 11. kitabım (acınacak haldeyim, bu kadar az okuduğum için kendimden utanıyorum çaktırmayın) olan Olasılıksız, bence harika bir kitaptı. Bitirmem yaklaşık 2 ayımı alsa da... Şimdi 2 ayda okumuş olabilirim ama sorun bakalım niye 2 ay? Çünkü ben hala uzatmalı açık öğretim fakültesi öğrencisiyim. Alttan derslerim var. Normalde geçen güz döneminde bütün dersleri vererek mezun olmuştum. Yani ben öyle düşünüyordum ama ösym (yediğin beddualara bu akşam yenisini katmayacağım) yeni yeni dersler icat etmiş. Bir de dersleri ikiye bölmüş. Oldu mu size uzatmaları oynadığım 3 ders iken 6 ders! İşte o derslerle ve başka bir takım şeylerle meşguldüm. Bir de araya heyecanlı bir seri girince.. Neyse, en azından bu bahar döneminde ki 3 dersi de verdikten sonra karşıma yeni bir şeyler çıkmazsa mezunum. Konu nasıl buraya kadar geldi ki? Olasılıksız'dan bahsedecektim ben.. (Bu aralar cümlelerim başladığı gibi bitmiyor kusura bakmayın. Nokta o kadar uzağa gidiyor ki, cümlenin başını kaybediyorum.) 



Evet, Olasılıksız kitabı benim ilgi alanım olan istatistik ve olasılık hesaplarını konu edinmiş. Sevgili Adam, benim çok sevdiğim bir mevzuyu ele almış ve benim için harika bir kitap yazmış. Sağ olsun. Sevdim keratayı. :P 

Baş kahraman David Caine, bir epilepsi hastası. İkiz kardeşi ise şizofreni. İşte bunlar benim hayatımda merakımı gideremediğim ender hastalıklardan ikisidir. Epilepsi de şizofreni de beyinden gelen bir rahatsızlık. Hasta, birinde bayılarak diğerinde ise kişilik bölünmesiyle kendinden geçiyor. Peki bu nasıl bir ince çizgidir ki, kişiler kendilerini bu derece kaybedebiliyorlar? Ve benim canım hayal gücüm (kendileri maalesef nerde duracağını bilmez) bu tarz insanların beyinlerinin normalden farklı çalıştığını zaten bana söylemişti. Sevgili Adam da bana, hayal gücümün o kadar da aptalca olmadığını gösterdi. 



Şaka bir yana, Adam Fawer aslında bize beynimizin yapabileceklerini açıkça anlatmış kitapta. Ve olasılıklar ile olasılıksızlıkları istatistiki şekilde ortaya koymuş. Tüm bu bilim, kuantum, psişik konularını da bir takım teori bilim adamlarını kullanarak, bir de polisiye hikayeyle katıştırarak okuyucuya sunmuş. Güzel de yapmış. Sevdim ben. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder